רעידת אדמה בנבחרת ישראל בג'ודו, חמישה חודשים לפני אולימפיאדת פריז: ביקורת חריפה של יו"ר האיגוד משה פונטי גרמה לסערה גדולה בענף, שהובילה לכך שסמדג'ה נעדר מהאימונים ולא ימריא עם הנבחרת לתחרות חשובה.
1 צפייה בגלריה
yk13814872
yk13814872
(פונטי, משמאל, וסמדג'ה. השפלה פומבית | צילום: אורן אהרוני)
הכל החל ביום חמישי שעבר, כשפונטי הגיע לאימון הבוקר של נבחרת הגברים. יו"ר האיגוד העביר ביקורת על הצעירים ים וולצ'ק ומתן קוקולייב, בזמן שיתר הג'ודאים הבכירים היו על המזרן באותה עת, ביניהם טל פליקר, שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק ואחרים, וכל זאת מול עיניו של המאמן. במהלך השיחה הכריז פונטי בזעם: "אם צריך, אפטר גם את סמדג'ה". המאמן ההמום נטש באותו רגע את האימון יחד עם עוזרו גיל עופר, שספג אף הוא ביקורת קשה מהיו"ר בטענה כי הוא מאחר לאימונים. לג'ודאים עצמם אמר פונטי באותו בוקר: "לא יכול להיות שאני משקיע בכם ואתם מגיעים לתחרות ומפסידים אחרי כמה שניות. אני לא מרוצה מהדרך, אין ממנה תוצאות, זה לא ייימשך ככה".
מאז התקרית סמדג'ה לא חזר לאימוני הנבחרת, וגורמים באיגוד טוענים כי המתיחות ביחסים עם פונטי עלולה להוביל לסיום תפקידו. היום תטוס הנבחרת, כולל כל הג'ודאים הבכירים, לתחרות חשובה בטשקנט, אך סמדג'ה לא ימריא איתה. ההסבר הרשמי של המאמן הלאומי הוא כי אינו חש בטוב מאז יום חמישי, ופונטי אף אמר כי סמדג'ה הוציא ימי מחלה, אבל גורמים בנבחרת אמרו: "אורן היה בהלם מפונטי. הוא לקח את הדברים שלו ועזב מהר את האולם". בעקבות היעדרותו של סמדג'ה, פונטי עצמו היה זה שהעביר את האימונים שנערכו ביום חמישי ואתמול בבוקר.
נבחרת הגברים של ישראל בג'ודו, שהגיעה לשתי האולימפיאדות האחרונות עם פוטנציאל ענק ותקוות גדולות למדליה, סובלת משנה איומה. הג'ודאים הבכירים - מוקי ופלצ'יק - רחוקים מכושרם, וגם הצעירים לא מצליחים להיכנס לנעליים הגדולות של קודמיהם.
ואם זה לא מספיק, רק בשבוע שעבר בבאקו - ובפעם הראשונה זה שנתיים ותשעה חודשים - נבחרת ישראל בג'ודו סיימה טורניר גראנד סלאם ללא אף מדליה. בפעם האחרונה זה קרה בגראנד סלאם קאזאן 2021, וכשנותרו 151 ימים לפתיחת המשחקים האולימפיים בפריז, מדובר בנתון מדאיג.
באיגוד הג'ודו בחרו שלא להגיב.

אופניים: היסטוריה ישראלית באפריקה

הישג היסטורי לקבוצת האופניים המקצוענית הישראלית, ישראל פרמייר טק: הבריטי בן ה־21, ג'ו בלקמור, ניצח בקטע השמיני והאחרון בטור רואנדה – מרוץ השלבים הגדול באפריקה – והשלים זכייה במרוץ כולו. כזכור, אלוף ישראל איתמר איינהורן ניצח בשני קטעים, השני והשביעי. איינהורן: "כישראלי, לעשות זאת ברואנדה, לראות את האהדה העצומה פה אלינו דווקא בימים שעוברים עלינו, ריגש אותנו בטירוף".