נבחרת ישראל הצליחה להפתיע אמש את המארחת סלובניה במוקדמות יורובאסקט 2025 – אבל בדיוק למשך רבע אחד. עם ריצת 0:16, כשהיא נועלת את ההגנה כמעט לחלוטין, הנבחרת הגיעה ליתרון 14 נקודות וסיימה את עשר הדקות הראשונות ב־8:20. אבל פערי האיכות באו לידי ביטוי עוד לפני ההפסקה. גם בלי הכוכב הענק לוקה דונצ'יץ' לסלובניה יש המון כלים, והיא התאוששה מהר בדרך ל־79:88.
1 צפייה בגלריה
yk13815904
yk13815904
(גינת וטימור נאבקים על הכדור, אתמול | צילום: פיב"א פוטו)
הניצחון בפורטוגל בפתיחת החלון עוד נתן לאריאל בית הלחמי תקווה שהשחקנים שלו יהיו חדים גם באתגר הגדול יותר, אבל בלי רומן סורקין הפצוע הצבע היה פרוץ והגבוהים האחרים לא תפסו את המושכות – בעיקר איתי שגב (ארבע נקודות וארבעה ריבאונדים) ונמרוד לוי (שתי נקודות ושני ריבאונדים). עם זאת, ים מדר שוב הוכיח שהקרדיט שהוא מקבל מבית הלחמי מוצדק, ולמרות שהגזים בזריקות משלוש – רק 1 מ־8 – הוביל את הנבחרת עם 19 נקודות. זו לא הבעיה שלו בלבד, והצוות המקצועי חייב לשים על כך דגש: השחקנים בכחול לא הפסיקו לזרוק מבחוץ ללא הבחנה, וסיימו עם אחוזים גרועים של 5 מ־32. לצד מדר בלט תומר גינת, שכמעט לא ירד מהפרקט וסגר דאבל־דאבל של 17 נקודות ו־10 כדורים חוזרים.
עוד קלעו לישראל: זיו 9, טימור 8, זוסמן ומנקו 7, יעקב 6. החלון הבא יתקיים רק בנובמבר, אז ישראל תשחק פעמיים מול אוקראינה. כזכור, שלוש מארבע הראשונות בבית יעלו לאליפות אירופה.
למרבה הצער, המשחק לא היה נקי מתקריות אנטי־ישראליות. במהלך ההפסקה בין המחציות פרץ לפרקט אוהד שעטה כאפייה והוצא מהאולם בכוח. לאורך כל המשחק, אוהדים סלובנים שהתמקמו מאחורי ספסל הנבחרת צעקו "פלסטין", הניפו דגלי פלסטין והציגו שלטים נגד ישראל.
הפועל חולון. הקבוצה החתימה עד לסיום העונה את הגארד האמריקאי טאג'יר מקול (29, 1.96 מ'), שסיים את העונה באוסטרליה במדי קיירנס טייפאנס, בשורותיה שיחק שלוש שנים. המאמן עמית שרף: "אני שמח מאוד על ההצטרפות של טאג'יר לקבוצה. מדובר בשחקן מיוחד מאוד".
נשים. אתמול בפתיחת המחזור ה־14: אשדוד – ראשל"צ 80:88 (בהארכה). (רענן וייס)
NBA. גולדן סטייט העניקה לסטיב קר הארכת חוזה לשנתיים בסך 35 מיליון דולר, השכר הגבוה ביותר שקיבל מאמן בתולדות הליגה. קר, שמאמן את הווריורס מאז 2014, הוביל אותם לארבע אליפויות.
כדוריד. הערב (בית מכבי, ראשל"צ) בחצי גמר גביע המדינה: בני־הרצליה - הפועל ראשל"צ (18.15), א.ס רמה"ש - מ.כ חולון (20.30). (ספי פסטרנק)