מן הסתם, צירופו של אייל ברקוביץ' ל'זמן שישי' של רשת 13 לא נועד לשפר את האיכות העיתונאית של התוכנית. בכל זאת, האיש הגיע להרבה הישגים בחייו, אולם סקופים, תחקירים ויכולות פרשניות ומגזיניות יוצאות דופן הם לא חלק מהנדוניה שהוא מביא איתו.
אבל בכישרון האופייני לערוץ שהיה אמור להתחרות בקשת 12 (בשביל זה פיצלו את ערוץ 2, כזכור) וכרגע הוא בקושי אלטרנטיבה לשקופית "שבת שלום" של ערוץ 14, גם את הסחורה שברקוביץ' אמור לספק הצליחו בינתיים לכלוא בפורמט שלא מתאים לו, עם קולגות שבקושי מעניינים אותו וכתבות בקונספט שמיצה את עצמו בימים שבהם הכדורגלן לשעבר כיכב על הדשא. התוצאה היא לא רק נתוני רייטינג מאכזבים בלשון המעטה, אלא השמדת ערך: במקום לבנות אותו כהבטחה לקראת השקת תוכנית פריים־טיים בצלמו ובדמותו, מושיבים אותו לתוכנית לא אפויה בפני עצמה (רק סביב המונולוגים של המגישה נטעלי שם טוב אפשר לבנות סדרת הרצאות תחת הכותרת "מה נראה לכם"), ומחזקים בפני הצופים והצופות את התחושה שברקוביץ' בלי הזוגיות עם אופירה אסייג והפלטפורמה שמושכת אליה אנשים בולטים ומעניינים, הוא עוד פאנליסט בתוכנית אקטואליה.
1 צפייה בגלריה
yk13817157
yk13817157
(צילום: משה נחומוביץ)
כי בסופו של דבר, המחזה שבו ברקוביץ' קוטע כמו תלמיד חסר סבלנות את רביב דרוקר או אלון בן דוד לא רק פוגע במוניטין של חברת החדשות ויוצר חוויית צפייה טורדנית; זה פשוט לא הרעש מהסוג שמצופה מברקוביץ' להפיק. המיטב הטלוויזיוני שלו ב"אופירה וברקוביץ'" יצא מעימותים אגרסיביים וקולניים עם פיגורות מהזירה המרכזית, בהם שרים, חברי קבינט וראשי מפלגות, או עם דמויות שהציגו עמדות שממילא לא ממש נשמעות בחדשות 13 בשישי בערב (או בכלל). וזה עוד לפני שמביאים בחשבון את היעדרן של פרובוקציות מבוימות וילדותיות, כגון "דקת דומייה לזכר הדמוקרטיה". נראה שזה צעד אחד יותר מדי אפילו בחברה שמנוהלת על ידי סוכן האיכות שהביא לכם את אימפריית הג'ורה של 103FM.
וכאן בדיוק טמון האבסורד: ב'רשת' חשבו שניתן ליצור סיטואציה שבה 'זמן שישי' תהיה גם חדשות וגם אייל ברקוביץ'. בינתיים היא מצליחה לא להיות שני הדברים האלה בו־זמנית. ועם טריק כל כך מרשים, כנראה שלא רק ברקוביץ' ראוי לתואר "הקוסם".