שר הכלכלה ניר ברקת העביר את האחריות להקפאת המחירים בזמן המלחמה לידי הממונה על התחרות עו"ד מיכל כהן. זאת, לאחר שיוזמה עליה הצהיר, להעביר חוק להקפאת מחירים בזמן מלחמה, לא הבשילה וגם ניסיונותיו להכניס לפיקוח מחירים מוצרי חברות שהעלו מחיר, לא צלח. השר פנה לכהן בדרישה להתיר לרשתות השיווק לסרב יחדיו לדרישות לעליות מחירים של הספקים עד תום המלחמה, או עד דצמבר הבא.
למעשה השר דורש מהממונה לאשר הסדר כובל לרשתות, שכיום מנועות על פי חוק התחרות, לפעול במשותף, בטח בנושא מחירים. ברקת פנה לרשתות השיווק וביקש מהן לסרב בתיאום לדרישות הספקים. אולם מבדיקה של "ממון" עם רשתות שופרסל, ויקטורי ורמי לוי - כל שלוש הרשתות הכחישו כי הסכימו לדרישה.
משפטן בתחום ההגבלים הסביר ל"ממון" כי הדרישה של השר מצריכה בדיקה מורכבת של הרשות כדי להשתכנע שאין בכך פגיעה בתחרות. כדי לבדוק זאת על הרשות לבדוק בנפרד כל תחום פעילות של ספק המזון, כי אין דומה התחרות, לדוגמה בתחום התה, לתחום הממתקים וכו'. כמו כן תצטרך הממונה להכריע האם אין בכך פגיעה בצרכן, בהיבט של התחרות. בנוסף תידרש הגדרה מהו מצב חרום ומה נחשב למלחמה. בכל מקרה לא צפויה תשובה בזמן הקרוב. בינתיים הכלי היחיד שמפעיל השר הוא הרשימה השחורה של ספקים שהעלו מחיר.