בשנה שעברה לאו מסי הגיע באמצע העונה לאינטר מיאמי והביא לה תואר, אבל היה מאוחר מדי להציל את המרוץ שלה לפלייאוף. אתמול לפנות בוקר, אחרי הכנה מלאה ומעוררת מחלוקת עם הקבוצה, בה הפך למוקצה בסין בגלל המשחק שהחמיץ בעקבות פציעה בהונג־קונג, הוא הבקיע את שערו הראשון בעונת ה־MLS החדשה. מישהו יופתע לגלות שהוא גם הציל את מיאמי מהפסד?
אחרי 0:2 על ריאל סולט לייק במחזור הראשון, הפעם זה היה 1:1 בלוס־אנג'לס מול הגלקסי. כמו בימים היפים, הוא חטף כדור במרכז המגרש וביצע דאבל־פס כפול עם ג'ורדי אלבה, לפני שבעט בנפילה עם החלק החיצון של הנעל לרשת. גם מי שבאמת מגדיר עצמו כאוהד גלקסי שרוף, מבין 27,642 הצופים במגרש (שאלפים מהם לבשו חולצות של מסי), יודה שיצא לו חיוך קטן, בזמן שכל האצטדיון התחרפן משמחה. בין הנוכחים שזכו לחוות את הרגע: נובאק ג'וקוביץ', קים קרדשיאן ושחקני הקולנוע אדוארד נורטון והאלי ברי, לצד ספורטאים אמריקאים בולטים. זה היה שיא הקהל באצטדיון של אל־איי, שזכתה לביקוש גדול פי ארבעה לכרטיסים מהתקשורת, והמקום היקר ביותר באחד מתאי הצפייה עלה, וזו לא המצאה, 789,813.67 דולר! לא נחשף מי שילם את הסכום.
2 צפייה בגלריה
yk13818209
yk13818209
(כמו בימים היפים. מסי | צילום: רויטרס, Jayne Kamin-Oncea)
ככה זה כשמדובר באירוע בסגנון האוסקר ולא אירוע ספורטיבי לחלוטין. לוס־אנג'לס, אחרי הכל. קווין בקסטר מ"לוס־אנג'לס טיימס" כתב: "האווירה הייתה כמו במסיבה בסאות' ביץ' ולא משחק כדורגל". כל עיר בליגה מחכה לביקור של מיאמי כדי לעשות קופה, וההתרגשות שמסי מעורר חריגה גם ביחס לכוכבים קודמים שהגיעו לליגה, כמו הבעלים הנוכחי של הקבוצה שלו, דייויד בקהאם. ועדיין האנגלי מסעיר אותם. ביקור שלו באל־איי הוא לא דבר של מה בכך, בטח שלא באצטדיון שמחוצה לו מוצב פסל בדמותו בזכות כל מה שעשה עבור המועדון.
הקומישנר של ה־MLS, דון גארבר, הסביר באושר: "זה מרגש לראות את היציעים מלאים 45 דקות לפני משחק. זה מייצג את כל מה שרצינו שהענף יהיה". הוא גם ניסה לסייג – ולא הצליח: "כולנו למדנו שלא מדובר רק בשחקן אחד, אבל צריך לנצור את החוויות האדירות שמביאות האגדות שנכנסות למשחק שלנו". או בקיצור – כולנו למדנו שכן מדובר בשחקן אחד. אפילו השוער שנכנע בדקה ה־92, ג'ון מקארתי, היה מסונוור: "זה משחק מהסוג שכיף להיות חלק ממנו. מסי טוב".
2 צפייה בגלריה
yk13818210
yk13818210
צילום: רויטרס, Gary A. Vasquez
עכשיו, אחרי שמסי הפך את הליגה למוקד משיכה, הגיע הזמן לכדורגל. בגיל 36 הוא עדיין רעב, ומשך אחריו כוכבים מתבגרים. אלבה, לואיס סוארס וסרחיו בוסקטס הצטרפו למיאמי, ותחת המאמן טאטה מרטינו, הקבוצה אמורה לעשות משהו שלא עשתה מאז שנוסדה לפני שש שנים – לסיים במאזן חיובי. בינתיים, עם ארבע נקודות משני משחקים, הכיוון לא רע. וגם אם מסי לא יצליח בכך, עדיין יהיו המוני בנקים בארה"ב שייהנו ממאזן חיובי.