מהפך בקסטרו: רון רוטר, מנכ"ל הקבוצה ובנו של גבי רוטר מבעלי קסטרו, פורש מתפקידו ויעבור לארה"ב. זאת לאחר שהקבוצה קיבלה את הזיכיון לפתח בארה"ב את עסקי איב רושה, חברת הקוסמטיקה הבוטנית מצרפת.
קבוצת קסטרו היא הזכיינית של איב רושה בישראל ומפעילה בארץ 15 חנויות של המותג הצרפתי (עוד 10 חנויות ייפתחו השנה). הקבוצה, יחד עם שותפים ישראלים מתחום האי קומרס והדיגיטל ובראשות רון רוטר, שיהיה מנכ"ל הפעילות, תקים בארה"ב לראשונה רשת חנויות, אתר אי קומרס ופעילות סיטונאית של איב רושה, בהשקעה ראשונית של 7 מיליון דולר ובהמשך 7 מיליון דולר נוספים.
1 צפייה בגלריה
yk13820057
yk13820057
(רון רוטר | צילום: רפי דלויה)
בקסטרו רואים בכך מהלך אסטרטגי משמעותי - זרוע הפעילות של הקבוצה בחו"ל, שאם יצליח יוכל לעלות בהיקפו על פעילות הקבוצה בארץ. רון רוטר: "תהליך החדרת המותג בארה"ב יחל השנה, עשרות נקודות מתוכננות להיפתח בשנים הקרובות. בכוונתנו להקים מרכז מו"פ ישראלי שישתמש בבינה מלאכותית ובביג דאטה להתאמת המותג לצורכי הצרכניות האמריקאיות. מדובר בשוק בעל פוטנציאל של 100 מיליארד דולר לשנה, ובכוונתנו למצות אותו".
השותפים הישראלים של קסטרו במיזם בארה"ב הם: אבי גולדפינגר שהקים את "גולדבר" שעוסקת בדיגיטל מרקטינג ויחזיק 9.9% ממניות המיזם, רמי לכטר שהקים את פלאר, ואסף חפץ שהקים את חברת הסייב המצליחה פניק.
בעבר ניסתה הקבוצה לפרוץ לארה"ב באמצעות קרולינה למקה, והקימה אתר אונליין למכירת משקפי המותג שהפרזנטורית שלו הייתה קים קרדשיאן. המיזם לא צלח והסב לקבוצה הפסד כבד בסך 60 מיליון שקל.
את רוטר יחליף בתפקידו כמנכ"ל הקבוצה בישראל יאיר אוחיון, ששימש עד כה סמנכ"ל הכספים. אוחיון צמח בקבוצת הודיס תחת יוסי גביזון, ועם המיזוג בין קסטרו להודיס מונה לסמנכ"ל כספים של הקבוצה הממוזגת.