"כמעט 50% לא יצאו להצביע כי הם יודעים את התוצאה מראש. אף אחד לא יכול היה להתמודד מול אבו לטיף, מתוך פחד וכי קרובי משפחתו מוכרים כחברים בארגון הפשע". כך התבטא תושב ראמה, וביטא את התחשות של רבים בקרב המצביעים במגזר הערבי.
אחוזי ההצבעה הנמוכים בבחירות המקומיות שהתקיימו בשלישי, לא פסחו על החברה הערבית. הציבור הערבי, שמתמודד כבר שנים עם הזנחה, פשיעה, ואלימות גואה, בחר ברובו להישאר בבית. עם זאת, במספר יישובים נרשמה תחרות צמודה בין המתמודדים.
בטייבה, זכה יחיא חאג' יחיא בקרב על ראשות העירייה, עם 57% מהקולות. מולו התמודדו ראש העיר לשעבר, עורך דין שעאע מנצור מסארוה ועורך דין יוסף ג'ומעה. לאחר שהתבררו התוצאות, מאות יצאו מבתיהם לחגוג ולרקוד, תוך שהם אומרים: "זה ניצחון אדיר שכולם חיכו לו. ראש העירייה החדש הוא היחיד שיכול להוביל את טייבה".
ראש העירייה שנבחר אמר: "אני מבטיח לעבוד על שינויים לטובת כל התושבים, אני מקדיש את הניצחון להורים שלי שנפטרו ולכל התושבים והתומכים. אנחנו נעבוד ביושר ובמקצועיות".
בעיר סחנין, אחוז ההצבעה הגיע דווקא ל־85.9%. התושבים בחרו במאזן גנאים לראשות העירייה, עם 53.1% מהקולות. גנאים, נבחר לראשות העירייה בשנת 2018, עבר לכנסת עם מפלגת רע"מ ואתמול זכה בקדנציה נוספת: "אני מעריך מאוד את בחירתכם בי. זה מראה עד כמה אתם בטוחים בי", אמר גנאים לאחר הזכייה. "יחד נעבוד בכל האמצעים במטרה להביא פרויקטים שתיהנו ממנה".
לעומת זאת, הבחירות באום אל־פחם, התקיימו במעמד צד אחד. ד"ר סמיר סובחי, שיתחיל קדנציה שנייה, זכה ב־91% מהקולות, כאשר אחוז ההצבעה בעיר עמד על 50.4%. סאמי מחאמיד, תושב העיר אמר: "אחוז ההצבעה היה נמוך. לדעתי זה קרה כי כל תושבי העיר ידעו מראש שד"ר סמיר סובחי ינצח בגדול. התושבים אהבו אותו והחליטו להצביע לו שוב".
ביישוב ראמה שבגליל, ניצח שאוקי אבו לטיף, שנמצא כעת במעצר בית מלא מחוץ ליישוב. אבו לטיף, שנעצר לפני חודשיים, בחשד לקשירת קשר עם ארגון פשע, קיבל 99% אחוז מקולות התושבים, כאשר מולו לא נרשם אף מתמודד. "התחושה הייתה לא נוחה ועדיף היה שהוא יישאר כמתמודד יחיד ללא מתחרה", אמר תושב היישוב ראמה לאחר הבחירות. "התוצאה הייתה ידועה מראש, היה פחד להתמודד מול אדם שמקורב לארגון פשע". לעומתו, אמר תושב אחר: "שאוקי לא פגע באף אחד, לא ראינו שהוא אדם שמהווה איום. גם אם היה מתחרה אחר, שאוקי היה זוכה בהפרש משמעותי ביותר".
אחרי תקופה במעצר הוחלט לשחרר את אבו לטיף למעצר בית מלא מחוץ ליישוב, ואסרו עליו להשתמש בטלפון. בעקבות הבחירות איפשרו לו להשתמש בטלפון והוא אף קיבל אישור להגיע ליישוב ראמה להצביע ולהיות עם התושבים עד השעה 00:00. מיד לאחר מכן חזר למעצר הבית. אם יורשע, הדבר עלול להוביל לבחירות חוזרות או שייקבע כי המעוצה תנוהל על ידי ועדה זמנית. במהלך הבחירות נרשמו מספר תקריות אלימות. בטובא זנגריה, גבר בשנות ה–20 נפגע באורח בינוני לאחר שנדקר. גם ביישוב כאבול גבר נדקר ונפגע באופן בינוני. בעיר ערערה שבנגב התפתחה קטטה, המשטרה התערבה וביצעה מעצרים.