1 צפייה בגלריה
yk13820337
yk13820337
(צילום: רויטרס, BENOIT TESSIER)
1. מה גורם לביטקוין לעלות בעשרות אחוזים? "בחודשים האחרונים הושקו בוול סטריט קרנות שמאפשרות השקעה ישירה במטבע ללא צורך בארנק דיגיטלי. מאז השקתן הקרנות האלה הכניסו סכומי עתק של יותר מ־3 מיליארד דולר, הן מבטאות אמון במטבע והכניסו לשוק גופים שנרתעו ממנו בעבר".
2. נדמה שכולם מדברים על הביטקוין בשבועות האחרונים. מרבית המשקיעים הם צעירים או מבוגרים? "התחום כבר לא שמור רק למביני עניין, הוא נגיש לכולם בגלל הקלות שבה ניתן לרכוש מטבעות. המשקיעים בביטקוין היום מגיעים מטווח גילים רחב ומרקעים שונים — מחיילים ועד גמלאים".
3. אין חשש לבועה, זה לא מאוחר מדי להצטרף כשהביטקוין בשיא? "הביטקוין מונע מהיצע וביקוש בלבד, באותה מידה שהוא עלה הוא יכול לרדת. כאשר בוחנים את גרף הביטקוין לאורך השנים, המטבע במגמת עלייה — עם תיקונים למטה. לא ניתן לתזמן את השוק כדי לקנות או למכור ולא רצוי להשקיע סכומים שאי־אפשר להפסיד"
4. מה זה בדיוק אירוע החצייה שמעורר עניין רב בשוק? "בפרוטוקול הביטקוין נקבע שלא יהיו יותר מ־21 מיליון מטבעות. 'חציית הבלוק' באפריל תוריד בחצי את התגמול לכורי המטבעות במטרה להאט את קצב יצירת המטבעות. בפעמים הקודמות החצייה הגדילה את הביקושים וגרמה לעליות של עד אלפי אחוזים".
5. ממה כדאי להיזהר כשרוצים להשקיע בביטקוין? "עולם המטבעות הדיגיטליים עדיין בראשית דרכו, לחלק מזירות המסחר ופלטפורמות ההשקעה אין רגולציה ואין פיקוח מתאים. לפני רכישה של מטבע או השקעה, חשוב לבדוק היטב האם הגוף שממנו רוכשים הוא מפוקח, ומוכר על ידי הבנקים בישראל".