1. ואז בא זהבי

עד הדקה ה־78 מכבי יפו חלמה על סנסציה בבלומפילד. היא שמרה על 1:1 מפתיע נגד מכבי ת"א בשמינית גמר גביע המדינה וקיוותה להחזיק עוד קצת כדי להגיע לפחות להארכה. אלא שאז רובי קין הכניס את החלוץ המחליף שלו בתקופה האחרונה, בחור בשם ערן זהבי, וצמד שלו תוך שבע דקות קבע 1:3 לסגנית המוליכה של ליגת העל.
2 צפייה בגלריה
yk13821313
yk13821313
(שמיר והחברים עולים לרבע הגמר| צילום: הרצל יוסף)
אולי זה מה שזהבי היה צריך כדי לשבור את בצורת הכיבושים שלו, ואולי הוא מתעורר רק במשחקי דרבי, כי השערים הקודמים היו נגד הפועל ת"א, וגם אז זה היה צמד.
עד הדקה ה־80 זה היה פחות או יותר משחק של חתול ועכבר. מכבי ת"א תקפה יותר, אבל מכבי יפו התגוננה כמו שצריך וגם יצאה מדי פעם למתפרצות. באחת מהן, ההזדמנות הראשונה שלה במשחק, רונן פרץ הוכשל על ידי מתן בלטקסה ברחבה ומלך הליגה הלאומית בשנים האחרונות, גיל יצחק, הפך (25) את הפנדל לשער יתרון מפתיע.
2 צפייה בגלריה
yk13821496
yk13821496
ערן זהבי. חזר לחגוג | צילום: עוז מועלם
מכבי ת"א המשיכה לשלוט ולמזלה ירדה להפסקה בשוויון, כשדור תורג'מן (43) בעט פנימה כדור רוחב של אושר דוידה, אחרת הלחץ במחצית השנייה היה יכול להיות גבוה יותר.
ואז הגיע זהבי. בדקה ה־80 הוא שלח מרחוק כדור שפגע במרואן קבהא והלך לרשת, וחמש דקות מאוחר יותר בעיטה נוספת שלו מחוץ לרחבה קבעה 1:3. אין מקום להפתעות.
מכבי ת"א: טננבאום, אבישי כהן, נחמיאס, בלטקסה, דודזאדה, קארצב (84 גולסה), דור פרץ (78 שחר), בונדוסו (59 מילסון), דוידה, יונתן כהן (59 קניקובסקי), תורג'מן (78 זהבי). מכבי יפו: נסה, רוזנבליט, עמית כהן, אוגו, מאיו, מגבו, רונן פרץ, קבהא (81 דרוויש), בית יעקב, גנון (64 זריהן), יצחק (88 מאיה). שפטה ספיר ברמן, 12,326 צופים בבלומפילד. (נדב צנציפר)

2. חגיגה ירוקה

התרגשות גדולה הייתה בשבועות האחרונים באום אל־פאחם לקראת ביקורה של מכבי חיפה למשחק בשמינית גמר גביע המדינה. הקהל המקומי היה בטירוף, והכרטיסים נמכרו בספסרות באלפי שקלים רק על מנת לזכות בחוויה ולשבת ביציע אצטדיון השלום, שאירח לראשונה מאז השיפוץ הגדול משחק בסדר הגודל הזה. האווירה ביציעים הייתה מדהימה, אבל היה שם גם דגל פלסטין שקילקל את החגיגיות.
עבור מסאי דגו המשחק הזה היה תקוע כמו עצם בגרון בין קרב האליפות למאבקים באירופה, והוא נתן מנוחה ללא מעט כוכבים – אבל זה הספיק לו. מכבי חיפה שלטה ורגע לפני הירידה להפסקה (43) סוף פודגוראנו כבש את הראשון ושיחרר לחץ. במחצית השנייה דגו כבר הכניס את ענאן חלאילי ופרנצדי פיירו שהבקיע את השני (84) מבישול של מחליף נוסף, זיו בן־שימול, שחזר מהשאלה להפועל עפולה. הקבוצה של תומר קשטן לא התבטלה ויצאה להתקפות משלה, אבל הבדלי הרמות היו גדולים מדי.
אום אל־פאחם: ינקו, אזרואל, דיניז, כחילה, ניב סרדל, דראושה (82 קעתבי), סגס, לוזון (72 צ'ירינו), ג'בארין (60 פרץ), פטשי, גבאי. מכבי חיפה: כיוף, קנדיל (67 פיירו), סונדגרן, שימיץ', גרשון, סייף, קאסה (81 פיינגולד), נאור, קינדה (57 מוחמד), לסובוי (67 חלאילי), פודגוראנו (81 בן־שימול). שפט אוראל גרינפלד, 4,800 צופים באום אל־פאחם. (שמעון אלבז)

3. דקה אחת בגן עדן

אחרי שיצאה בשבת האחרונה ממרוץ האליפות בעקבות ההפסד למכבי ת"א, השאירה הפועל באר־שבע את העונה שלה בחיים עם ניצחון 0:1 ביתי על עירוני טבריה.
אליניב ברדה ערך מספר שינויים בהרכב שפתח בבלומפילד, מה שצימצם את הפערים מהקבוצה מצמרת הלאומית, והמשחק היה בסך הכל שקול. האורחת אפילו יצאה בתחושה של החמצה. השחקנים של אלירן חודדה עשו כמעט הכל נכון, אבל כדי לרשום הפתעה בשלב כזה הם חייבים לשמור על ריכוז לכל אורך 90 הדקות. טבריה הגיעה למספר מצבי הבקעה אך לא הייתה מדויקת ליד השער, כשמנגד עדן שמיר (65) כבש בחצי הזדמנות את שער הניצחון.
אחרי השער שחקני באר־שבע כבר היו הרבה יותר רגועים, ובדקה ה־74 יכול היה הלדר לופס לסגור עניין, אבל השוער האורח טל בומשטיין הדף פנדל של הפורטוגלי. אף אחד לא יזכור את היכולת החלשה של באר־שבע, העיקר מבחינתה זה שהיא ברבע הגמר. טבריה תחזור למאבקי העלייה לליגת העל.
באר־שבע: מרציאנו, דדיה (59 פוקו; 80 אבו־עביד), טיבי, בריירו, לופס, שמיר, גורדנה, סטויאנוב (59 קיניונס), ספר, גנאח, תורג'מן (59 שושנאצ'ב). טבריה: בומשטיין, קונסטנטין (80 עאבד), אקאווה, והבה, טליאס (80 בלילתי), אגא, וולבלום (84 לביא), חביבאללה, שפסו, מסיקה (72 מזורק), סזאר (84 אביטן). שפט שלומי בן־אברהם, 5,114 צופים בטוטו־טרנר. (שי מוגילבסקי)