החברות של שי וקנין ואיציק מורנו התחילה דווקא ממשבר. וקנין התגרש ברע וחיפש דרך לחיות בשלום בית. הוא ידע שמורנו וגרושתו, איילין בן דויד, הצליחו לשמור על קשר מדהים, אז הוא פנה אליה לקבל עצות. מהר מאוד הטיפים הפכו לאהבה. מורנו, הגרוש, בירך. "כשאני והגרושה שלי אביב התגרשנו היו הרבה בעיות ובלגן", מספר וקנין. "אחרי כמה חודשים שאלתי את עצמי מי הגרושים הכי מוצלחים שאני מכיר. את איילין הכרתי מהעבודה. הקשר בינה לבין איציק היה משהו מאוד מדובר בקצרין. התקשרתי לשאול אותה מה אני צריך לעשות שזה יקרה אצלי, ואז היא שאלה, 'מה, התגרשת?' זיהתה פתח ועשתה מהלך" .
מורנו: "וואי־וואי מה היא תעשה לך על המשפט הזה".
2 צפייה בגלריה
yk13811985
yk13811985
(צילום: יונתן בלום)
וקנין: "חצי שנה אחרי הגירושים שלי נכנסנו למערכת יחסים רצינית, לא למדתי מטעויות, ומאז ועד היום כולנו משפחה. שלושה הורים עם ארבעה ילדים, שניים שלו, שניים שלי".
מורנו, איך הגבת לזוגיות החדשה של גרושתך?
2 צפייה בגלריה
yk13826427
yk13826427
הקשר נהיה יותר טוב. 'פקין אקספרס'
"איילין באה אליי, אמרה לי, מצאתי פראייר חדש. הלכה עם מישהו שיש לו כסף גדול, ניצח אותי בתחרות. סתם, היא סיפרה לי על העניין. בפעם השנייה שהם דיברו הבנתי שהוא עושה עליה מוב. עשיתי לו בדיקת רקע, בעיקר על חשבון הבנק, ואמרתי לה בהצלחה. יש לנו עניין בבני הזוג שלנו, כל בת זוג או בן זוג שנכנס למשפחה אנחנו לוקחים חוות דעת אחד של השני. כבר נפלו דברים שלה ושלי בגלל הדעות הסותרות. ההבנה בינינו חברית. היא משפחה שלי לכל דבר ואני דואג לה, וכשזה הפך לרציני היא הכירה לי את שי דבר ראשון. לא עשתה יותר מדי מהלכים לפני. אני הכי מפרגן, פירגנתי מהתחלה".
וקנין: "לא שמחת כל כך. חוץ מלהשתין מאחורי הספה ולסמן טריטוריה עשית הכל. איציק נכנס בתור אבא של הילדים, השומר ראש, לא יצר קשר עין. שיחק אותה קשוח. חשב שאני ריבאונד. הראה שהוא שולט על הכל ושאני צריך לעבור אישור".
מורנו: "זה ככה עד היום. שלא תתבלבל, גבר".
את מערכת היחסים הלא־שגרתית הזו הם החליטו לקחת צעד קדימה. וקנין (37), סוכן ביטוח ומורנו (41), בעל סטודיו לפירסינג וקעקועים, מככבים כצמד משתתפים ב'פקין אקספרס (שני וחמישי ברשת 13). גם שם קשה להם להימנע מדיבורים על הגרושה המשותפת. נושא שחביב עליהם מאוד. "מי שאחראי על החברות ביננו זו איילין", אומר וקנין. "היא דחפה לזה באופן די אגרסיבי. לא הבנתי למה ככה בכוח".
מורנו: "היא ראתה פה באמת עתיד, בינה לבינך, וביני לבינך, והיה לה מאוד חשוב שמהתחלה זה יהיה טוב. אני כל יום אצלם בבית. בצהריים ובערב. איפה שיש אוכל, אני שם. מה אני אעשה? אני גרוש מרובה ילדים, יש לי וודקה ואקסלים במקרר. שי מגיע אליי לסטודיו קעקועים שלי כשיש לו הפסקות. אנחנו שותים קפה, הוא נותן ייעוץ על קעקועים. עשיתי את כל הקעקועים שלו".
וקנין: "ההתחלה הייתה אינטנסיבית, מלאכותית, לא היה קליק. שנינו ידענו שאנחנו נכנסים למערכת יחסים שבה אנחנו חייבים למצוא קו מחבר כי אנחנו שני אנשים שונים. הוא אייפון, אני גלקסי. אבל איילין פעלה בשיטת מצליח, עד שתמצאו את הנוסחה, תעשו הכל. היא דחפה ודחפה".
ומה מצאתם שמשותף ביניכם?
"מה שמשותף זה איילין, והעקיצות אחד על השני. האסימון של החברות בינינו נפל אחרי כמה חודשים. איילין ואני רבנו וזרקתי לה בעצבים, "גם אם ניפרד אני אשאר חבר של איציק". ופה כולנו הבנו שעברנו את השלב המלאכותי ואנחנו חברים באמת".
מורנו:"היו מצבים ששניהם היו מתייעצים איתי בנפרד כשהיו להם בעיות בזוגיות. עזרתי לעשות ביניהם שלום".
וקנין: "אבל שלא תטעי, אני פוחד לקחת עצות ממנו, כי זה לא עבד לו".
במערכת יחסים מורכבת כל כך בין שלושתכם יש לפעמים קנאה?
"יש גבולות גזרה שכולם חייבים להבין אותם. למרות שלא שירטטנו אותם. למרות שאני חי עם הילדים שלו ואני מגדל אותם, המילה של איציק מולם היא לפני הכל. אין לי מנדט. אם איציק אמר להם לא, זה מה שאני אגיד להם, גם אם הוא לא צודק. אם איילין רבה איתו והיא צודקת, אני לא אומר כלום. אני מסוגל לשאול את הילד שלו: איך הבאת 90 ולא 100 במבחן? הילד אומר "אבא אמר שבסדר 60", ואני צריך לשתוק. ואין ספק שזה קשה, שתי דעות זה קשה, אז שלוש זה בלתי אפשרי. שניהם אוכלים צפרדעים כדי שזה יצליח".
מורנו, אתה יוצא עם נשים? הבנתי שאיילין מייעצת לך.
"יש מישהי חדשה שהכרתי. שאלתי את איילין, מה את אומרת, אלך לשתות איתה קפה?" והיא אמרה לי שכן. הציעה לי אפילו מקומות שכדאי לי לקחת אותה. אבל אז אמרתי לאיילין שאני לא רואה איתה עתיד. ואם אני לא רואה עתיד, מה יש לי לצאת איתה? הטינדר שלי נשרף מרוב התאמות. אבל חשובה לי הדעה של איילין. יצא לי לנסות לעשות את זה בלי העצה שלה וההתרסקות קשה. כל פעם היא אומרת, אתה רואה, למה לא הקשבת? והבנתי שמה שהיא אומרת זה נכון".
וקנין: "אתה מערב אותה קצת יותר מדי. היא מחליטה עליך. הוא יכול להידלק על מישהי, לספר שהיא מנכ"לית של חברה, מסודרת, יפה, נראית טיל. אבל אם איילין רואה שיש לה חצ'קון? הוא נסוג ואומר, 'מה אני אלך איתה, כולה מנכ"לית חברה'. הורס הכל בגללה".
למה בעצם נפרדתם?
מורנו: "אנחנו אנשים דומיננטיים מלאים באגו. לא מוכנים לוותר על כלום. אז היה לנו קשה להישאר במערכת יחסים של נישואים. החלטנו שזה לא עובד, אחרי שהילד השני נולד היו פיצוצים בבית, לא נעים לא לי ולה ולא לילדים. מן הסתם גירושים הם לא כיפיים אבל זה מהר מאוד השתנה לטובה, עצרנו את הריבים והאגו כדי שהילדים יהיו לפני הכל. היום היא החברה הכי טובה שלי. אני בלי אשראי כי האשראי שלי אצלה".
× × ×
איילין אחראית גם על הצימוד של השניים לתוכנית הריאליטי. "איילין העלתה פוסט עלינו ב'מאמאצחיק'", מספר מורנו. "היא העלתה תמונה שלנו יחד כששי עושה לי ימין ואז שמאל בטינדר. הפוסט הפך ממש ויראלי".
וקנין: "אחרי שהיא העלתה את הפוסט פנה אליה המלהק. הוא סיפר לה שהם רוצים אותנו, והיא לקחה את זה כבדיחה. אני כמובן לא הסכמתי לבוא. איציק כבר ארז מזוודה. איילין לא האמינה שאלך, לא חשבה שאקח את זה ברצינות. אני באמת לא רציתי. אני לא בנוי לפורמט הזה, אני מפונק, אוכל רק אוכל של איילין, ברמה שבאירועים אני רק מנגב חומוס. ואני גם לא אוהב אקסטרים בצורה קיצונית. הלכנו בשביל החוויה, פתאום קראו לנו שוב ושוב וזה נהיה רציני ואיילין התחילה להילחץ. ועדיין לא רציתי עד שבוע לפני".
מורנו: "אמרתי לו, עזוב את הכסף, עזוב את החוויה, בוא נלך לפרסם את עצמנו, שנינו עצמאים, בוא נלך. הוא התחיל עם התנאים: תקשיב גבר אני בא, אבל אני לא עושה אקסטרים".
ממה החשש?
וקנין: "אני לא אתן לילד תאילנדי לקשור אותי לבנג'י. ואז איילין התחילה להיכנס ללחץ. אנחנו יחד זה כאב ראש. היא פחדה על המרקם העדין בינינו, ושלא ברור איך נחזור משם. היה לה הרבה להפסיד אם לא היינו מסתדרים. אבל זה היה מאוחר מדי כי הסכמנו כבר ללכת".
מורנו: "הסיפור בינינו כהורים גרושים הוא לא שגרתי. לי היה חשוב שזה ייצא החוצה. יש לי חברים גרושים שאוכלים קש ולא מסתדרים ביניהם סתם ורבים על כלום, על אגו, והילדים סובלים. בין החברים שלנו אנחנו מאוד משפיעים לטובה, אז למה לא להוציא את זה לעולם?"
וקנין: "אמרנו שאם מישהו יראה אותנו על המסך ויוכל לקבל תובנות על גירושים ומערכות יחסים, שאפשר גם אחרת, עשינו את שלנו".
איילין לא חששה מהפומביות של הקשר שלכם איתה בתוכנית?
"היא הייתה בפחד היסטרי. לכל פרק היא ניגשת בחששות. היא יודעת שאיתנו יש פדיחות. אין פוליטיקלי קורקט. ומהפרק השני היא הבינה שמצאנו את הנוסחה. היום היא מחכה לתוכנית ומעלה ברשתות, צוחקת מכל פרק".
מורנו: "כל פעם שהיא רואה משהו שאני עושה היא אומרת, טוב אני לא מתפלאת עליו. שאני אוכל את החרא והוא בעיקר את הפירות".
ואיך היא מתייחסת לפרסום?
"הפרסום לא מעניין אותה, הוא דווקא הפחיד אותה. לצד זה, היא לא ביקשה לשים שום גבולות. היא הסכימה שנדבר על הכל. היא הייתה איתנו שם והיא איתנו גם עכשיו. אנחנו שלישייה לכל דבר. יש לזה יתרונות וחסרונות".
מורנו: "בזכותה הגענו לשם".
מי קיבל בתוכנית את ההחלטות?
"ההתחלה הייתה קשה, ניסינו לרוץ קדימה למשוך בחבל כל אחד בצד שלו. אחרי פיצוץ גדול נתנו אחד לשני את המקום, הבנו מי יותר חזק באיזה תחום. הוא הוביל, אני הובלתי, הלכנו אחד אחרי השני".
וקנין: "במשימות של למידה וזיכרון זה היה המקום שלי. איציק היה על האומץ והאקסטרים".
אתה עושה פאזלים, הוא אוכל ג'וקים.
מורנו: "בדיוק ככה. הנה, קיבלת ספוילר בשושו".
× × ×
החזרה לארץ אחרי שסיימו את הריאליטי עשתה להם טוב לקשר. כלומר, רק אחרי שלקחו הפסקה אחד מהשני. "כשחזרנו היה חודש של ברייק שלא רצינו לראות אחד את השני", אומר וקנין.
מורנו: "הלכנו כשהיינו בקשר חזק וחזרנו כשהקשר אפילו התחזק יותר".
מה למדתם על הקשר בזכות החוויות שעברתם?
וקנין: "זה גרם לנו להבין שאנחנו מסוגלים לשרוד במצבי קיצון. הרף שישבור אותנו עלה. והקשר ביני לבין איילין התחזק, זה ניתוק של חודשיים, זה כמו להיות בהפסקה בלי להיות בהפסקה".
מורנו: "הקשר נהיה יותר טוב. אבל הוא חזר לזוגיות והם התחזקו יותר".
ניסיתם ללכת לעוד ריאליטי בעבר?
"ברור. ניסיתי לעשות 'הישרדות' פעמיים ולא החזירו לי תשובות. בא לי על העולם הזה, בוודאי, זה מגניב, זה נחמד, אני עף על זה".
וקנין: "אבל אנחנו לא בונים על זה".
מורנו: "אני בונה על זה, 'האח הגדול', לכל תוכנית תרשמו אותי, 'הבוזגלוס' בתור אח חמישי, לא אכפת לי".
מזהים אתכם כבר?
וקנין: "שלשום אני נכנס לקאנטרי, שתי בנות רודפות אחריי, מבקשות תמונה".
מורנו: "אני הלכתי לבר־מצווה של בן של חבר במסעדה מפוארת. היו עוד אנשים מסביב ואמא שכל הערב הסתכלה עליי. זה היה אחרי הפרק הראשון. ואז היא ניגשת ואומרת לי, 'שלום, אתה מהתוכנית? הילדה שלי רוצה לעשות איתך תמונה'. הלכתי לבת שלה והילדה אומרת לה, 'אמא את רצית תמונה איתו'. וזה נחמד וכיפי. אבל הרגשתי מובך".
וקנין: כשזה קורה אני מתלהב ומתקשר לשאול את איציק כמה הצטלמו איתו היום. ואז אנחנו משווים".