למרות הירידה באינפלציה בשנה האחרונה, מחירי מוצרי היסוד עדיין גבוהים בארה"ב ומשפחות רבות מצמצמות בהוצאות. לוואקום הזה נכנס בחוסר רגישות מנכ"ל חברת דגני הבוקר 'קלוג‘ס', גארי פילניק, שהציע בראיון לרשת CNBC כי משפחות שאינן יכולות להרשות לעצמן ארוחות מלאות ומזינות, פשוט יאכלו קורנפלקס לארוחת ערב.
בראיון נשאל פילניק על השפעת העלייה במחירי המכולת. פיליניק, ששוויו מוערך בכ־15 מיליון דולר, אמר: "קלוג'ס מקדמת דגנים כאפשרות לארוחת ערב ללקוחות שנאבקים לשים אוכל על השולחן. קטגוריית הדגנים תמיד הייתה במחיר די סביר, והיא יעד נהדר כאשר הצרכנים נמצאים בלחץ". כשהמראיינים שאלו אם הוא לא חושש שלאסטרטגיה הזו יש טעם לוואי לא נעים, אמר פיליניק: "אנחנו לא חושבים כך".
1 צפייה בגלריה
yk13823590
yk13823590
(צילום: שאטרסטוק)
פיליניק אולי לא חושב כך, אבל הציבור מיהר להבהיר לו שהוא טועה. "זה כל כך דיסטופי", אמר ציוץ אחד, ״אמריקה נופלת מהר מאוד“; "תנו להם לאכול קורנפלקס“; "אני תוהה אם הוא חושב שדגנים הם ארוחת ערב מזינה מספיק עבור המשפחה שלו?", כתב אחר.
קמפיין "דגני בוקר לארוחת ערב" של 'קלוג'ס' אינו חדש לחלוטין, והוא תמיד היה בטעם רע למדי. ב־2002 שידרה החברה פרסומת ובה הופיע 'טוני הנמר', הקמע של מוצרי 'קלוג'ס', מוביל משפחה בשירה של "כשאני אומר דגני בוקר, אתם אומרים ארוחת ערב!".