זה נשמע מוזר אבל החברות העירוניות בחיפה, תל־אביב, באר־שבע וירושלים - המנהלות ומפעילות את האצטדיונים סמי עופר, בלומפילד, טרנר וטדי, הגישו לביהמ"ש המחוזי בת"א תביעה בסך 400 אלף שקל נגד הבעלים של חברה קטנה המייצרת פאזלים. הטענה: החברה משווקת פאזלים תלת־ממדיים בצורת האצטדיונים ללא אישורם. התובעות טוענות כי הן הבעלים של זכויות היוצרים של מבני האצטדיונים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד גבריאל דיסני ולירון קורן ממשרד ש. פרידמן, אברמזון ושות' כנגד הבעלים של מפעילי המותג "מיני מודל".
על פי התביעה "מבני אצטדיוני הספורט נחשבים כיצירות אדריכליות מוגנות ולא ניתן לעשות בהם שימוש ללא אישור מפורש מהתובעות.
1 צפייה בגלריה
yk13823591
yk13823591
(צילום: יח"צ)
מנגד, במכתב תגובה ששלח עו"ד טוני גרינמן, בא כוח הנתבעים הוא טוען כי הם אינם מפירים את זכויות התובעות וכי "הפאזלים האמורים הם תיאורים חזותיים של היצירות האדריכליות הללו, הממוקמות בקביעות במקום ציבורי ואף ניתן לומר שהאצטדיונים הם מבנה ציבור. לכן, יצירת הפאזלים היא פעולה מותרת...".
מהחברה נמסר: "הפאזלים של 'מיני מודל' מיוצרים ומשווקים לפי כל דין, בעניין זה לשון החוק מדברת בעד עצמה. למדנו על עצם הגשת התביעה דרך התקשורת ונכון למועד זה התביעה טרם התקבלה אצלנו. לאחר קבלתה, נלמד את הנטען בה ונגיב עליה בבית המשפט, כמקובל. נוסיף, כי בחודשים האחרונים ניהלו הצדדים מו"מ לשיתוף פעולה וברור כי התביעה הוגשה בחוסר תום לב ובכוחניות במטרה לכופף את ידינו במו"מ".