1. מהפך אל הפחת

המשחק הזה, בין מכבי נתניה להפועל חיפה, סימל בצורה מושלמת את העונה שעוברת על שתי הקבוצות. בצד הצהוב, גיא צרפתי פתח את הקדנציה עם ארבעה ניצחונות ברציפות, אבל עכשיו הוא כבר סופר שישה הפסדים ותיקו בשבעת המשחקים האחרונים. בצד האדום, הקבוצה של רוני לוי שומרת על יציבות לאורך כל העונה ולא נבהלת גם כשהיא בפיגור. זה מה שקרה גם אתמול. נתניה כבשה ראשונה ושלטה במשחק, אבל במקום לסגור עניין הירבתה להחמיץ, והפועל חיפה עשתה מהפך בדקות הסיום בדרך ל־1:2.
2 צפייה בגלריה
yk13824486
yk13824486
(ניב יהושע בין ואן אובריים לקניקובסקי אמש בבלומפילד | צילום: עוז מועלם)
נתניה בתקופה רעה מאוד. חלומות הפלייאוף העליון שלה נגוזו כבר מזמן, ועכשיו המבטים מופנים למטה, בכיוון הקו האדום שהולך ומתקרב בדילוגים קלים. אם קצב צבירת הנקודות הנוכחי יימשך, בטח במשחקי הפלייאוף התחתון, הקבוצה של אייל סגל נמצאת בסכנת ירידה ברורה ומיידית. ההתחלה דווקא בישרה טובות מבחינתה, כשכבר בדקה השלישית עוז בילו הפציץ מתוך הרחבה לרשת. השליטה של נתניה הייתה מוחלטת במחצית הראשונה, אבל בר כהן פגש את המשקוף ולירן רוטמן החמיץ ממצב מצוין.
את המחיר שילמו המארחים אחרי ההפסקה - ובמזומן. החילופים של רוני לוי עוררו את המשחק של הפועל חיפה, שהתחילה לצאת קדימה ולאיים על השער עד למהפך לקראת הסיום. בדקה ה־78 תומר יוספי בישל לדמיטרי אנטילבסקי (78) את הראשון ו־11 דקות מאוחר הוא כבש בפנדל את שער הניצחון אחרי שהמחליף עודד צ'קול הוכשל ברחבה. (שמעון אלבז)
2 צפייה בגלריה
yk13824480
yk13824480
זיו אריה. הכיוון למעלה | צילום: עוז מועלם

2. הכל בראש

הפועל ירושלים ובני־ריינה הגיעו לטדי עם שתי מטרות שונות, כשהפלייאוף העליון ברקע. המארחים חיפשו להתרחק מהתחתית ולהשאיר בחיים את הסיכוי לפלייאוף העליון בעוד ריינה רצתה לצאת מהמשבר שלה ולתפוס מקום טוב בשישייה הראשונה, שני מחזורים לתום הליגה הסדירה.
שרון מימר ראה את השחקנים שלו מגיעים למצבים טובים, פעם זה קייס גאנם ופעם לואי חלף, ונדמה היה שריינה בדרך לניצחון חוץ. אלא שאז (26) אותת מתן חוזז שגם הפועל ירושלים במגרש כשבעט כדור חופשי לחיבורים, אבל גד עמוס הדף נהדר. בחלוף ארבע דקות זה כבר היה ברשת: אוהד אלמגור (המצטיין במשחק) הגביה לילה דוין שנגח כדור שלא הותיר לעמוס סיכוי, 0:1 לירושלים.
במחצית השנייה ריינה נראתה עייפה ומפוזרת, בעוד ירושלים יכולה הייתה להגדיל את התוצאה, אבל הסתפקה בגול של דוין. לזיו אריה זה בטח לא הפריע - הקבוצה שלו רשמה בחמשת המחזורים האחרונים שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. מימר בוודאי מודאג מכך שריינה רשמה ניצחון ליגה בודד בשבעת המחזורים האחרונים. (שלומי אהרוני)

3. אופסייד סטורי

לקראת המשחק בין מכבי ת"א למכבי פ"ת סיפר רובי קין, כי הוא נמצא בקשר טלפוני עם רן קוז'וך וציין שהוא מעריך את סגנון הכדורגל שלו. מאמן מכבי פ"ת נפל כנראה למלכודת הדבש הזו, כי אתמול בבלומפילד הוא חטף 4:0 מוחץ ממכבי ת"א, שעלתה זמנית לפחות למקום הראשון. ניצחון ביתי של מכבי חיפה הערב (20.00) על הפועל חדרה יחזיר אותה לפסגה.
המחצית הראשונה הייתה הפקרות מקצועית מצידו של קוז'וך, שהאמין למחמאות של החבר הטלפוני והגיע ללחוץ את מכבי ת"א, אלא שקין הגיע מוכן, ויתר על הנעת הכדור ועבר לכדורים ארוכים שהניבו שישה שערים, אבל ארבעה מהם נפסלו בגלל נבדל. קוז'וך שיקם בגדול את מכבי פ"ת, שקרובה לפלייאוף העליון, אבל אמש הוא טעה וגם לא הבין שהוא חייב לשנות את הגישה.
אחרי התקופה הקשה שעברה, מכבי ת"א רושמת כבר ניצחון שלישי ברציפות, הרבה בזכות מילסון שאיתו היא לא הפסידה העונה. קין החזיר אתמול להרכב את ערן זהבי ודור פרץ, ופתח עם עידו שחר כמגן ימני. זהבי שבר כבר בדקה התשיעית בצורת של שבעה משחקי ליגה ללא כיבוש, ובדקה ה־27 בישל את השני לפרץ, עוד שחקן שעבר משבר.
קין כבר החל לחשוב על המשחק ביום חמישי נגד אולימפיאקוס באתונה ולכן הוציא בין היתר את אושר דוידה וזהבי, אבל גם בלעדיהם מילסון (77) וגבי קניקובסקי (84) הכפילו את התוצאה. (נדב צנציפר)

4. נקודה אחת, חצי נחמה

חלוקת הנקודות בדוחא (1:1) לא השביעה לגמרי את רצונותיהן של בני־סכנין ומ.ס אשדוד, אבל הן גם לא יצאו לגמרי מאוכזבות. אחרי שני ניצחונות ברציפות, סכנין חיפשה אחד נוסף שיבטיח לה את המקום בפלייאוף העליון, אבל לנוכח ההפסדים של שלוש הקבוצות שרדפו אחריה ערב המחזור – גם נקודה זה טוב. אשדוד, מצידה, רצתה לשפר עמדות בתחתית ולשקם את הכבוד האבוד אחרי החמישייה שספגה בבית ממכבי חיפה, וגם עבורה הנקודה היא חצי נחמה.
את שני השערים הבקיעו שחקנים שהצטרפו לקבוצות שלהם רק בחלון ההעברות האחרון. הארגנטינאי קלאודיו ספינלי, הבלונדיני עם הנעל הלבנה, רשם הופעה שנייה בסך הכל בהרכב הפותח של סכנין, ובשני המשחקים הוא כבש – אחרי השער נגד הפועל חיפה בשבוע שעבר. אתמול בדקה התשיעית הוא הגיע כמו שצריך לכדור הגבהה של מוחמד שכר ונגח את שער היתרון.
התשובה של אשדוד הגיעה בדקה ה־23, מרגליו של סתיו נחמני. לחלוץ מלאו בסתיו (איך לא) 21, אבל הוא הספיק כבר לעבור בקריירה בשש קבוצות. את העונה הנוכחית הוא התחיל בסנט־מירן הסקוטית, בלי להותיר חותם, ובינואר הוא חזר ארצה לאשדוד. במחזור הקודם נגד מכבי חיפה הוא נכנס אחרי ההפסקה, ואתמול כבר פתח בהרכב כדי להשוות אחרי שקיבל אסיסט ממוחמד כנעאן.