יש כדורגלנים עם רקורד מפה ועד מדבר טקלה מקאן, שכשהם נאלצים לרדת ליגה, כי מה לעשות, לא נשארים תותחים לנצח, את אותות הבאסה שלהם אפשר לקלוט בגלי רדיו מחוץ לאטמוספירה. ולעומת זאת יש את אלה ששנייה אחרי שצונחים ליגה, הם בהתרגשויות, ורעידות, ויאללה, תשרקו לפתיחה.
סינטיהו סלליך נמנה עם הקטגוריה השנייה. כוכב כדורגל, רקורד של אליפויות במכבי חיפה ובמאריבור הסלובנית, נוחת באמצע העונה בסקציה נס־ציונה, אז במקום האחרון בליגה השנייה. אחרים היו תולשים שערות במקלחת, אומרים אלוהים מה חטאתי שהבאת אותי לפה.
סלליך בא לתת עבודה. למשל בשישי, נגד עפולה. בועט פנדל, מחטיא, רץ לריבאונד בקצה הרחבה, מוציא רוחב, מרוויח בישול. כאילו הבן אדם לבד במגרש. ואז, לפני ההפסקה, דואג לעוד שער, הפעם בחץ מהאלכסון.
ארבעה שערים רק בחודש האחרון. לא פלא שכאשר סלליך בצד שלה, הפלייאוף העליון לא נראה בשמיים בשביל נס־ציונה.
ˆ ˆ ˆ
ומנס־ציונה ליריבה עפולה.
לחלק מקבוצות הליגה הזו אין בית משלהן. לא מדבר דווקא על קריית־שמונה, שהמלחמה הרחיקה אותה מהעיר. זה גם טבריה, כפר־קאסם, יפו, בני־יהודה, בני שפרעם.
בגלל זה כשסוף־סוף יש קבוצה עם בית, ועוד כזה שמכונה "הסוכרייה", קשה להבין איך הפכה אותו לכזה שהאורחים מרשים לעצמם לשמים נעלי פקקים עם בוץ על השולחן, לפצח גרעינים על הרצפה. כלומר ההפך ממבצר.
עם ניצחון אחד מ־12 משחקי בית, אי־אפשר להגיע רחוק. הלא־רחוק הנוכחי של עפולה, אחרי עוד הפסד בסוכרייה, כאמור נגד סלליך, זה המקום הלפני־האחרון. פלוס בונוס: בקשה של המאמן רומן זולו לעזוב.
ˆ ˆ ˆ
באמא, נשבר הלב על אופיר קופל. תפקיד המאמן כאילו רודף אחריו, והוא, מה מבקש? שיעזבו אותו.
פעמיים השנה מונה למאמנה הזמני של הפועל ראשל"צ, כשהקבוצה נקלעה לתפר שבין החלפת מאמנים. בשלושת המשחקים שבהם אימן, כולל נגד הפועל עכו בשישי (רגע אחרי שעופר טסלפפה כבר מונה אבל ישב עדיין ביציע), ראשל"צ ניצחה. שלושה ניצחונות זה גם מה שעשתה הקבוצה בשאר 21 המשחקים בלעדיו.
עכשיו תשלפו מחשבונים, אקסלים - נסו לחשב עם מי על הקווים ראשל"צ בליינד נשארת בליגה.
ˆ ˆ ˆ
תוצאות המחזור ה־24: נוף הגליל - מכבי הרצליה 0:1. ג'בייר בושנאק (72).
הפועל ר"ג - כפר־קאסם 1:1. לר"ג: גידי קאניוק (13). לכפר־קאסם: סייד אבו־פרחי (81).
הפועל עפולה - נס־ציונה 2:1. לעפולה: פרנק ריבולייה (36)
, אוהד ברזילי הורחק (85). לנס־ציונה: עדן הרשקוביץ' (15) אחרי החמצת פנדל של סינטיהו סלליך, שגם כבש (45).
הפועל ראשל"צ - הפועל עכו 0:2. יואב תומר (23), יובל ששון (84). (ספי פסטרנק)