אוכל: מסעדת רוברטה וינצ'י בפרדס חנה־כרכור, בהובלת השפים ירון מלכה ועידו פיינר, הפכה לבית עבור רבים מתושבי האזור ומחוברת מאוד אל המקום ואל הקהילה.
במהלך השבוע הקרוב יכינו ויגישו כאן את מנת הטירמיסו בשילוב ליקר קפה, אשר יוצר במיוחד על ידי חברת ''לשייקר'' לזכרו של סרן דקל סויסה ז''ל. הטירמיסו יכלול בישקוטי שטבולים באספרסו ובליקר הקפה המיוחד, זביון שלתוכו תוקצף גבינת מסקרפונה, יין מרסלה ואבקת קקאו איכותית. לליקר הקפה, שייצרה דודתו של דקל, יש טעם פירותי עם נגיעות של קקאו וארומה שוקולדתית של קפה ערביקה חד־זני מברזיל, מה שיעניק לטירמיסו טעם משודרג.
3 צפייה בגלריה
yk13824976
yk13824976
(סרן דקל סויסה ז"ל)
המסעדה מוכרת בזכות המטבח האיטלקי שלה, המשלב חומרי גלם מקומיים ועונתיים, והשימוש הנרחב בסחורות מהאזור ומהסביבה הקרובה. רוב הירקות מגיעים לכאן מחוות ומשקים קטנים, לעיתים מכאלו המגדלים ירקות במיוחד עבור המסעדה. הירקות המקומיים, כמו עלים וירוקים, שמקורם בליקוטים, משתלבים בטכניקות הבישול האיטלקיות, מה שיוצר שפה קולינרית ייחודית.
עידו פיינר אומר שטבח צריך לדעת לבשל אוכל טעים, אבל שף חייב גם לדעת להעביר מסר. השפה הקולינרית הזאת היא חלק ממסר שחשוב להם להביא לידי ביטוי - כבוד למקום שבו המסעדה שוכנת.
3 צפייה בגלריה
yk13824977
yk13824977
צילום: דוד קישקה @kichkadavid
המסעדה שוכנת בבית בלב המושבה ומוקפת עצי פרי, גינת תבלינים וחצר גדולה ומעניקה אווירה חמה וייחודית.
עכשיו תמצאו כאן למשל פיצה ביאנקה עם תבשיל ירוקים עונתי, כולל שימוש בעלי חוביזה ועולש בר, או לדוגמה מנת ניוקי שישברק, המשלבת ניוקי קלאסי עם בישול ביוגורט וזעתר.
3 צפייה בגלריה
yk13824975
yk13824975
צילום: דוד קישקה @kichkadavid
התפריט מגוון והאוכל טעים ונותן מענה הן למשפחה עם ילדים והן לארוחת ערב זוגית, וזה בדיוק מה שצריך באזור הזה.
בואו לאכול מהטירמיסו לזכרו של דקל וכך גם להכיר את האוכל הנהדר של רוברטה וינצ'י. כמו כן את ליקר הקפה ניתן גם להזמין דרך האתר של חברת ''לשייקר''.
זיכרון: סרן דקל סויסה ז''ל היה מ''מ בגדוד 13 של גולני ונפל בקרבות העזים ב־7 באוקטובר, עת שימש מפקד מוצב ''פגה'' על הגבול עם עזה בסמוך לבארי. הוא נלחם בגבורה וחיסל עשרות מחבלים תוך כדי הגנה על חייליו ותחת אש כבדה. דקל גדל ביישוב בר גיורא הפסטורלי, בהרי יהודה, ומאוד אהב את הירוק ואת הטבע. ואם אפשר גם עם קפה, אז עוד יותר.
כולם הכירו את פק''ל הקפה של דקל, שהגיע איתו לכל מקום, לכל טיול ולכל תדריך בתחילת שבוע לחייליו. את הקפה נהג דקל להכין במקינטה ולא בפינג'ן, וכיאה למומחה קפה, גם נהג לבחור תערובת קפה מיוחדת מבית קלייה מקצועי.
דקל נהג לשלוח למשפחה וחברים הודעה עם המשפט: ''אל תשכחו לחייך כשאתם מתעוררים", וזה גם המשפט שנבחר להיות על גבי התווית של ליקר הקפה.
דקל גם אהב אוכל טוב, ובעיקר את הקובה בבית בימי שישי ובכלל את המתכונים הביתיים. כשיצא לשנת שליחות באטלנטה מטעם הסוכנות היהודית, הכינה לו משפחתו ספר מתכונים של המאכלים הביתיים, והוא דאג להביא את מורשתו הקולינרית גם לארה''ב, ולחשוף את הקהילה היהודית שם לאוכל ישראלי.
בשבוע שעבר חגגו לו יומולדת 24 עצוב ומרגש, ועשרות חברים ובני משפחה נפגשו במעיין בהרי יהודה עם פק''ל קפה, כמובן, והרבה געגוע.
דקל היה בן הזקונים והותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח. יהי זכרו ברוך.
רוברטה וינצ'י. אחוזה 43, פרדס חנה־כרכור. 04-603-7377 הטירמיסו לזכרו של דקל סויסה יוגש בתאריכים 6-14.3