"לא חזרתי לכאן בגלל הכסף, אני את הכסף שלי כבר עשיתי. אבא שלי ז"ל חינך אותנו לעבודה כערך עליון, שחייבים לעבוד. שנתיים ישבתי בבית, אני מחכה כבר לחזור לעבודה". כך אמר היום שלומי אמיר, בעל השליטה החדש בשופרסל, בנאום ראשון בכנס מנהלים שערכה אתמול הרשת.
הכנס שימש גם לנאום פרידה של היו"ר איציק אברכהן, ולסקירה של המנכ"ל אורי וטרמן על פועלה של הרשת במלחמה ולקראת חג הפסח.
1 צפייה בגלריה
yk13825234
yk13825234
(צילום: מורג ביטן)
שלומי הגיע לכנס עם אשתו אלינור, שעבדה עימו בפרשמרקט; עם אלה ברין, לשעבר מנהלת הסחר בפרשמרקט; עם רעות רפאלי כהן, לשעבר מנהלת משאבי אנוש והעוזרת שלו בפרשמרקט; ועם תום יונאי, יועץ תקשורת ששימש בעבר גם יועצו של השר משה כחלון.
שלומי דיבר בהתרגשות על העובדים: "יש פה 18 אלף עובדים שהם נשמות. מדברים היום על בינה מלאכותית ועוד, אבל הקדמה לא תוכל לבנות נשמה. אלפי עובדים הם הנשמה והמשפחה של הרשת, והם יביאו את ההישגים לחברה מספר אחת בישראל. כוח יכול להשחית, לכן אני מקיף עצמי באנשים טובים, אני איש של אנשים וכשהייתי מבקר בסניף הייתי מבקש מהמנהל שלא יאמר שאני הבעלים".
מחר, לאחר שדירקטוריון שופרסל יאפשר את תנאי הפרישה של היו"ר אברכהן ושל המנכ"ל וטרמן, וכנראה את תנאי העסקה של האחים יוסי ושלומי אמיר, הם ייכנסו רשמית למשרדי הנהלת שופרסל. יוסי ימונה בקרוב ליו"ר שופרסל, לאחר פרסום הדוחות, ועד אפריל ימונה שלומי בתור מנכ"ל.
כניסת האחים החייתה את מניית שופרסל החבוטה שהניבה למוסדיים תשואה שלילית בשלוש השנים האחרונות של 12%, ביחס למדד ת"א 125 שעלה בתקופה זו ב־13%. מאז נודע על חילופי הבעלות ברשת זינקה המניה בשלושת החודשים האחרונים בקרוב ל־50%.