שנה ורבע מאז שמנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר סיים את כהונתו ועדיין אין מנהל למוסד שאחראי על חלוקה של מעל 100 מיליארד שקל בשנה. מאז פרישתו ועד לפני חודש כיהנה כממלא מקום המנכ"ל ירונה שלום, עובדת בכירה וותיקה בביטוח הלאומי, אולם למרות שנמצאה על ידי ועדת איתור מתאימה לתפקיד, יחד עם עוד שני מועמדים אחרים, מנכ"ל משרד העבודה ישראל אוזן בשבתו כיו"ר ועדת המינויים פסל את כל השלושה מלכהן בתפקיד. בעקבות זאת לא היה מנכ"ל או ממלא מקום מנכ"ל למוסד בחודש האחרון, מצב שגרם לביקורת קשה מצד ארגונים חברתיים.
אתמול אושר מינויו הזמני של צביקה כהן לממלא מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי. המינוי נעשה על ידי שר העבודה יואב בן צור, וכעת צפויים שוב חודשים ארוכים עד למינויו של מנכ"ל קבוע שעליו תמליץ ועדת איתור חדשה. כהן עובד יותר מ־14 שנים בביטוח הלאומי וכיום מכהן כסמנכ"ל משאבי האנוש של הארגון.
1 צפייה בגלריה
yk13825555
yk13825555
(צביקה כהן)
שר העבודה, יואב בן צור: "תפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי הוא אחד החשובים בחברה הישראלית, ובחירת המועמד המתאים ביותר לתפקיד היא תהליך מורכב שאינני מקל בו ראש ואפקיד אותו בידי האדם המתאים ביותר. צביקה כהן הוא אדם מנוסה, חדור מוטיבציה ומבין את השליחות הציבורית, ואני סמוך ובטוח שהוא ימלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר עבור הציבור".