גם זה ניצחון. הדרך לאליפות לא חייבת לעבור רק דרך חמישיות ורביעיות, כמו שהפציצו מכבי חיפה ומכבי ת"א בתקופה האחרונה. גם 0:1 קטן במשחק נגד יריבה קשוחה עושה את העבודה, העיקר לא למעוד ולתת ליריבה לברוח. בשבוע שעבר באשדוד מכבי חיפה כבשה חמישייה כבר במחצית הראשונה ואחר כך הלכה לישון כששלוש הנקודות נמצאות עמוק בכיס. אמש מול הפועל חדרה הירוקים נאלצו לחכות עד לדקה ה־62 כדי לפרוץ את הסכר. השורה התחתונה: מכבי חיפה חזרה למקום הראשון וחדרה נשרה אל מתחת לקו האדום.
עם כל הכוח. זה לא הלך קל למכבי חיפה, למרות שבניגוד למשחק הגביע באום אל־פאחם מסאי דגו הציב הפעם את ההרכב החזק ביותר שלו, בלי לשמור כוחות למשחק שמינית גמר הקונפרנס־ליג נגד פיורנטינה ביום חמישי. גם הוא יודע שהמשחק החשוב יותר התקיים אמש. ובכל זאת, הירוקים התקשו במחצית הראשונה להתקרב לשער של אוהד לויטה, חוץ מבעיטה של ליאור קאסה לקורה.
1 צפייה בגלריה
yk13826063
yk13826063
(קינדה חוגג את שער הניצחון היקר | צילום: גיל נחושתן)
אחרי ההפסקה מכבי חיפה פתחה במתקפה על השער של חדרה, והכדורים שרקו ליד הקורות, עד שבדקה ה־62 גדי קינדה כבש מקרוב את השער שהתברר מאוחר יותר כשער הניצחון. הירוקים הורידו את הרגל מהדוושה וחדרה מהצד השני הראתה שיש לה את אחד מחוליות ההתקפה החזקות מבין קבוצות התחתית עם אלעד מדמון וגודסוויי דוניו. לצערם זה לא הסתיים בשער שוויון.
אקס פקטור. דוניו קיבל הרבה כבוד לפני המשחק מהאקסים, כולל חולצה ממוסגרת ומחיאות כפיים מהאוהדים המקומיים, בזכות שתי העונות הטובות שלו במכבי חיפה. אחרי שריקת הפתיחה הוא כבר פחות בא לידי ביטוי בגלל המערך הנסוג יחסית של חדרה. זה לא שחיים סילבס החנה אוטובוס ברחבה, ממש לא. הקבוצה שלו ניסתה מדי פעם ללחוץ גבוה ולצאת להתקפות, בעיקר אחרי שספגה את השער, אבל הפער האיכותי עשה את שלו. לויטה קיבל כרטיס צהוב על בזבוז זמן כבר בדקה ה־33, אבל זאת לא הייתה המגמה במשחק. וחוץ מזה, גם שריף כיוף הוצהב בהמשך מאותה סיבה.
משחקי הערב. השלמת המחזור ה־24 בליגת העל: הפועל פ"ת - הפועל ת"א (20.00), הפועל באר־שבע - בית"ר ירושלים (20.30). מחזור 24 בלאומית (19.00): כפר־סבא - קריית־שמונה, בני שפרעם - עירוני טבריה, מכבי יפו - אום אל־פאחם, בני־יהודה - הפועל רמה"ש.