האם מרקוס רשפורד אנדרייטד או אוברייטד? האם הוא שחקן טוב שמתקשה לשמור על יציבות או שחקן בינוני שמדי פעם הולך לו? האם יש לו מקום בנבחרת אנגליה או אפילו בהרכב של מנצ'סטר יונייטד? שאלות שהתשובה עליהן משתנה בכל עונה, מחזור או דקה במשחק.
השער האדיר שכבש שלשום בדרבי (שלא הספיק, כי, ובכן, סיטי טובה בערך פי 200) היה שבריר מהפוטנציאל שיש לרשפורד ברגליים – בעיטה אדירה, מ־25 מטר, בנגיעה, למשקוף ופנימה זה לא שער שכל אחד מסוגל לכבוש, גם אחרי 1,000 ניסיונות. וכמובן שכמה דקות מאוחר הוא התקשה להשתלט על כדור די פשוט, שהיה מותיר אותו באחד על אחד מול אדרסון. העונה שעברה הייתה אולי הטובה בקריירה שלו עם 30 שערים ו־11 בישולים בכל המסגרות. בינתיים הוא עומד רק על 6 ו־6, וכך זה כמעט כל שנה: עונת שפל ואחריה עונת שיא. תמיד אפשר להאשים את המאמן, במקרה הזה אריק טן האח, אבל הוא היה באולד טראפורד לפני שנה, כך שבאמת לא ברורות התנודות הדרמטיות הללו.
לאחרונה עלו תהיות בתקשורת ובקרב האוהדים האם רשפורד, בסך הכל בן 26, מחויב למועדון – ועל כך ענה בהרחבה בטור ל"פליירז טריביון". אין ספק, והוא גם מאשר זאת, שהיו לו הצעות ממועדונים אחרים, לטענתו בכסף גדול מאוד, אך הוא בחר לסרב כי "יונייטד זורמת לו בדם". אם חוזרים לתוצאות ולחוסר היציבות, ניתן להבין את הביקורת כלפיו – וכשקבוצה שלמה לא בדיוק מתפקדת, קשה להטיל את האשמה על שחקן אחד, אבל אם רשפורד באמת רוצה להיזכר כסמל של המועדון ואחד מכוכביו הגדולים ביותר, הוא יצטרך להתחיל להתעלם מהרעש מבחוץ, לקחת על עצמו יותר ולהוביל את הקבוצה שלו, באופן עקבי, להצלחות.