אחרי שנים של קשיים בקליטה סלולרית ברחבי יהודה ושומרון, שחלקם גבלו בסיכון חיי תושבים – בימים אלה נכנסו לתוקף צווים חדשים, המאפשרים להטיל קנסות על מפעילות סלולר בשל העדר כיסוי סלולרי באזור, בדומה לשאר הארץ.
הצווים נחתמו על ידי מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, לאחר עבודת מטה של המינהל האזרחי ופיקוד המרכז, ביוזמת משרד התקשורת.
1 צפייה בגלריה
yk13826743
yk13826743
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בכירים בחברות הסלולר הביעו אתמול זעם על הצווים החדשים, שמחייבים את החברות לדאוג לכיסוי של 95% בכל כבישי יהודה ושומרון: "מדובר בצעד פוליטי ותו לא. קנסות לא יקדמו דבר בנושא".
אזור יו"ש נחשב כבר שנים לבעייתי מאוד לפריסת רשתות תקשורת הן בשל קשיים טופוגרפיים, הן בשל ואנדליזם והשחתה של אתרים ואנטנות, והן בשל התנגדות תושבים ורשויות להקמתם בתחומם. בעבר אף הגיע משרד התקשורת להסדר עם מערכת הביטחון, שאיפשר בנייה מרוכזת של אנטנות על תרנים של צה"ל.
לפי גורמים בחברות, באזורים רבים ביו"ש לא ברורה הבעלות על נכסים וקרקעות ואין עם מי לחתום חוזים; אין תשתית חשמל להזנת האתרים, והמצב הבטחוני מסכן צוותי עבודה ותחזוקה: "אנחנו עושים הכל ועובדים שנים ארוכות בצמוד עם המנהל האזרחי ומשרד הביטחון בניסיון לממש כל אפשרות להוסיף אתרים". אף שמשרד התקשורת דאג להקצאת 50 מיליון שקל לנושא, בחברות טוענים כי לא מדובר בעניין כספי.
שר התקשורת, שלמה קרעי: "השילוב של הקמת אתרים חדשים בתקציב הנסוף, יחד עם אכיפה יעילה, יביא בקרוב לתשתיות סלולר איכותיות לביטחון ולרווחת התושבים".