האיחוד האירופי מכה שוב: קנס אדיר של 1.8 מיליארד יורו הוטל אתמול על חברת אפל בשל "תנאי מסחר לא הוגנים" והפרת החוק בהגבלות שהיא מציבה בחנות האפליקציות שלה.
זהו אחד הקנסות הגדולים ביותר שהטיל האיחוד מעולם על ענקית טכנולוגיה. קדמו לו קנסות שהוטלו על גוגל בגובה כולל של 8 מיליארד יורו.
הקנס יוצא הדופן הוא תוצאה של תלונה שהגישה ענקית המוזיקה בסטרימינג ספוטיפיי נגד אפל ב־2019, לפיה היא מונעת ממשתמשים מידע על אפשרויות תשלום זולות יותר מחוץ לחנות האפליקציות שלה.
לפי משרד ההגבלים העסקיים של האיחוד, הסכום הגבוה נקבע לצורך הרתעה. "במשך עשור אפל השתמשה בעמדת השליטה שלה בשוק להפצת אפליקציות למוזיקה בסטרימינג באמצעות חנות האפליקציות שלה, תוך שהיא מונעת מהמפתחים לעדכן את המשתמשים על שירותים זולים יותר מחוץ לסביבת החנות שלה", אמרה נציבת התחרות באיחוד האירופי, מרגרט וסטגר.
אפל הודיעה כי תערער על ההחלטה. "היא התקבלה על אף שהנציבות כשלה למצוא ראיות אמינות לפגיעה בצרכנים, ותוך התעלמות מהמציאות בשוק משגשג, תחרותי וצומח במהירות", מסרה החברה.
לפי אפל, "המרוויחה הגדולה ביותר מההחלטה היא ספוטיפיי, אפליקציית הסטרימינג במוזיקה הגדולה בעולם, שנציגיה נפגשו עם חברי הנציבות האירופית יותר מ־65 פעמים במהלך החקירה".