1 מכה קלה בכנף

בית"ר ירושלים עברה אתמול יום קשה במיוחד שהתחיל עם הודעת בית הדין של ההתאחדות על הפחתת נקודת ליגה נוספת ונמשך בהפסד 1:0 בטוטו־טרנר להפועל באר־שבע. בסיום היממה ירדה הקבוצה למקום ה־11, כשרק הפרש שערים עדיף משאיר אותה מעל הקו האדום. ואם זה לא מספיק, האוהדים הירושלמים, שתומכים בקבוצתם ויוצרים אווירה ססגונית בכל אצטדיון בארץ, לא יכלו לעשות זאת אמש – וגם לכך אחראי בית הדין.
1 צפייה בגלריה
yk13827729
yk13827729
(צילום: הרצל יוסף)
ניכר שברק יצחקי מנסה מאוד להקנות לבית"ר כדורגל שונה מזה של יוסי אבוקסיס, אבל בינתיים זה לא מצליח ואתמול הוא ספג הפסד ראשון כמאמן הקבוצה אחרי תיקו נגד מכבי נתניה במשחק הבכורה. ההרכב ההתקפי עזר לה לשלוט בדקות הפתיחה ולגלות עליונות כמעט לכל אורך המשחק, אבל לקבוצה הייתה חסרה הרגל המסיימת. באר־שבע מנגד הייתה הרבה יותר תכליתית, ושער אחד הספיק לה כדי להכריע את המשחק.
ללא מיגל ויטור ואנדרה פוקו הפצועים ורותם חטואל שלא היה כשיר לפתוח, שלושה וטרנים באדום לקחו פיקוד. איתן טיבי בן ה־36 רשם משחק מושלם בהגנה. רועי גורדנה בן ה־33, שהיה חסר מאוד לקבוצתו בהפסד למכבי ת"א בשבוע שעבר, הגביה בדקה ה־36 כדור חופשי ארוך לראשו של הלדר לופס והמגן הפורטוגלי בן ה־35 נגח באלגנטיות לרשת. היה זה שערו החמישי העונה של לופס, שמתגלה ככלי התקפי משמעותי. באר־שבע הוכיחה שההפסד בבלומפילד היה רק מכה קלה בכנף, היא התאוששה ממנו במהירות ושמרה על המקום השלישי. (שי מוגילבסקי)

2 יכולת מתחת לאפס

אחרי ארבעה משחקים על הקווים של הפועל ת"א, יוסי אבוקסיס עדיין מחפש ניצחון ראשון, שער זכות, משהו. אפילו על בעיטה מסוכנת לשער הוא היה מתפשר. הוא לא קיבל שום דבר מזה ב־0:0 המשמים אמש עם הפועל פ"ת. אפשר לתת לו הנחות ולהגיד שהוא לא בנה את הקבוצה, אבל אלה תירוצים. ממאמן בסדר הגודל שלו היה אפשר לצפות לשינוי, מה גם שעומד לרשותו סגל שחקנים טוב יחסית ליריבות בתחתית.
הפועל ת"א קיבלה טעימה נוספת למה שממתין לה עד לסיום - תשעה גמרי גביע, כשהפרס בסיום הוא לא הנפה חגיגית אלא בסך הכל כרטיס לעונה נוספת בליגת העל. כרגע זה לא נראה מובן מאליו, כי אחד מגמרי הגביע האלה יתקיים בעוד שבועיים נגד מכבי חיפה בסמי עופר. וזה עוד כלום לעומת שבעת המשחקים בפלייאוף התחתון נגד יריבות שמסובכות כמו בתחתית ויעשו גם הן הכל כדי לשרוד.
הפועל פ"ת, למשל, שנמצאת במצב הגרוע ביותר במרחק ארבע נקודות מהקו האדום. ההנהלה של קבוצת האוהדים הכחולה עשתה צעד אחרון, אולי נואש, כשהחליפה את המאמן עופר טסלפפה בבני לם. המאמן הנתנייתי הוציא בינתיים שתי נקודות בשלושה משחקים, וזה לא קצב שמספיק להישרדות. בשבת מחכה ללם דרבי נגד האקסית הטרייה, ומעבר לפיקנטריה זו אחת ההזדמנויות האחרונות של הקבוצה להישאר בחיים.

3 לאומית: מצמצמים פערים

מוליכת הליגה הלאומית, קריית־שמונה, איבדה שתי נקודות בכפר־סבא (0:0) בעוד שלוש הדולקות אחריה ניצחו וצימצמו ממנה פערים.
בני־יהודה - הפועל רמה"ש 1:3. לבני־יהודה: אלירן עטר (17), שביט מזל (22, 62). אבובאקר בארי הורחק (45). לרמה"ש: ריצ'רד קולה (51).
בני־שפרעם - עירוני טבריה 2:1. לשפרעם: יואל אבוחצירה (81). לטבריה: והיב חביבאללה (31), פרנקו מזורק (73).
מכבי יפו - אום אל־פאחם 0:2. ניב זריהן (36), דניאל מאיה (92). המאמן רומן זולו עזב את הפועל עפולה. (ספי פסטרנק)