כל ספורט זקוק לריענון. ההמצאה של הכרטיס הכחול היא המצאה טובה. אפילו מי שמתנגד לכרטיס הכחול, לא יכול להתנגד לנסות אותו בתחרויות משנה כמו גביעי הליגה. יש פאולים, עבירות או התנהגויות לא ספורטיביות ששוות יותר מצהוב אבל עדיין לא אדום. הרחקה לעשר דקות היא ניסוי מעניין.
1 צפייה בגלריה
yk13828636
yk13828636
(צילום: REUTERS/Daniele Mascolo)
אבל אם זה רעיון טוב, אתם יכולים להיות בטוחים שיהיו כאלו שישימו לו רגל. כמו נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו. "אין שום דרך שהשינוי בחוק יתבצע", טען אינפנטינו. "פיפ"א מתנגדת לחלוטין לכרטיס הכחול. לא היה לי מושג לגבי הנושא הזה, ואני חושב שחייבת להיות לנו מילה בנושא. אנחנו תמיד פתוחים לרעיונות וחידושים, אבל חייבים גם לשמור על המסורת והמהות של המשחק. אין ולא יהיה שום כרטיס כחול".
מסורת? מהות? אינפנטינו? מה כבר יכול היה לסחוט מהשווייצרי כזו תגובת תרעומת על ניסוי שאף אחד לא מתחייב אליו ושאפשר לבטלו מיד לאחר תקופת הניסוי?
הכרטיס הכחול נועד לשחקנים שעושים פאולים ציניים כדי לעצור התקפה, אבל בעיקר למנוע התנהגות חסרת כבוד ומאיימת כלפי שופטים. שחקנים הם דוגמאות לחיקוי עבור האוהדים, וכשהם מתנהגים בצורה חסרת כבוד ומאיימת כלפי השופטים, הם נותנים סימן לאוהדים שאפשר להתנהג בצורה לא ממש ספורטיבית. הרעיון החדשני (שנמצא גם בראגבי, לדוגמה) היה יכול גם להגן על השופטים, וגם להראות שהתנהגות לא ספורטיבית היא בת עונש. סימן גם לאוהדים. את זה אינפטינו פסל על הסף. מעניין אילו רעיונות יש לו כדי להפחית את מפלס האלימות בענף.