שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן מקדם מהלך להעמקת ההנחה בחשמל לשלוש אוכלוסיות קשישים ל־65% מהצריכה עד 400 קוט"ש לחודש במקום 50%. מדובר בצרכנים מעל גיל פרישה המקבלים קצבת זקנה ותוספת הבטחת הכנסה, צרכנים מעל גיל הפרישה שמקבלים השלמה לקצבת זקנה לנכה (שכן קודם לכן קיבלו קצבת נכה) וניצולי שואה. אלו שלוש אוכלוסיות של זכאים מתוך 11 קבוצות הזכאיות ל"תעריף חברתי". 8 הנותרות ימשיכו לקבל הנחה של 50%.
את ההחלטה קיבל השר כהן בהתאם לחוק משק החשמל, המקנה לשר האנרגיה והתשתיות סמכות, בהתייעצות עם שר הרווחה ובהסכמת שר האוצר, לתת הנחות לאוכלוסיות נזקקות, כך שמי שימנה עימן ישלם פחות על חשמל. מטעם השר נמסר כי: "פנייה לשרים הוגשה, והם צפויים להצטרף להחלטת השר כהן".
ההנחה תמומן מעודף תקציבי של כ־40 מיליון שקל – מתקציב שמיועד למתן הנחות רווחה ולפי השר היא לא תהיה מוגבלת בזמן, לעת עתה. מדובר בהנחה של מאות שקלים בשנה.
השר אלי כהן: "מאות אלפי קשישים וניצולי שואה במדינת ישראל חיים על קצבת זקנה בלבד ומתקשים לשלם את החשבונות ולגמור את החודש. החשמל הוא מוצר צריכה בסיסי ואנחנו חייבים לעשות הכול על מנת לאפשר לקשישים לחיות בכבוד".
ההנחה ניתנת אוטומטית – הביטוח הלאומי מעביר לחברת החשמל מדי חודש את שמות הצרכנים הזכאים.
ההנחה תמומן מעודף תקציבי של כ־40 מיליון שקל שמיועד למתן הנחות רווחה והיא לא תהיה מוגבלת בזמן