עוד אבוקה, עוד הפחתת נקודות, עוד שמן למדורה שהיא סדרת העונשים שמטלטלת את ליגת העל. אתמול היה זה תורה של מכבי חיפה: ממאזנה הופחתה נקודה – בפעם השנייה העונה. בעקבות העונש, איבדו הירוקים את המקום הראשון למכבי ת"א.
חיפה הועמדה לדין על "התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות" בעקבות השלכת אבוקה לדשא ושרמה לעצירת המשחק מול מכבי ת"א ב־5 בפברואר. תובע ההתאחדות, עו"ד גלעד ברגמן, ביקש להפעיל עונש הפחתת נקודה על־תנאי שעמד נגד המועדון, ובית הדין קיבל את בקשתו. בנוסף, נקנסה הקבוצה ב־61,500 שקל.
הדיינים – ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונעם ליובין – קבעו כי אין להם ברירה אלא להפעיל את העונש על־תנאי, בהתאם לפסיקות קודמות של בית הדין העליון ש"לא הותיר לנו שיקול דעת של ממש". בנוסף, הם העבירו ביקורת מרומזת על השינויים שנעשו בתקנון המשמעתי: "יש בתוצאה לעיל משום חומרה אשר איננו מביטים בה בחמדה ואפילו לא בשוויון נפש, אולם תיקוני התקנון והוראות השעה, לצד תקדימי העבר, הופכים תוצאה זו לכורח מסתבר, וכבית דין המחויב לתקנוני ההתאחדות אין לנו אלא לתהות: האם לא ראוי לבצע חשיבה נוספת באשר לתיקונים אלה?"
במכבי חיפה, כצפוי, זעמו. "בושה וחרפה שהולכים להכריע את האליפות בבית הדין ולא על כר הדשא", אמר גורם במועדון. גם רבים משחקני הקבוצה תקפו את ההחלטה. ליאור רפאלוב כתב באינסטגרם: "מרגיש כאילו הורסים לנו את המשחק". המאמן מסאי דגו הוסיף: "אתה עובד קשה, נותן את הכל, זו הפרנסה שלך, ואז זה מגיע. החלטות מנותקות שפוגעות במשחק".
בחיפה יערערו על העונש. ההתאחדות הודיעה כי תצטרף לערעור, ומסרה כי תבקש "לקיים דיון משותף בהרכב מורחב בנושא שיקול דעתו של בית הדין בהפעלת עונשים על־תנאי בראי תקנון המשמעת החדש".