מכבי נתניה, מכבי פ"ת ונוף הגליל ניצחו אמש בשמינית גמר גביע המדינה, והצטרפו לחמש העולות לרבע הגמר מהשבוע שעבר – מכבי ת"א, מכבי חיפה, הפועל באר־שבע, הפועל פ"ת וקריית־שמונה.
נתניה הייתה זקוקה להארכה כדי לעשות זאת, עם 1:2 ביתי על הפועל ירושלים. הקבוצה של גיא צרפתי עוברת תקופה רעה בליגה, ולא היה חסר הרבה שהמשבר יחריף עם הדחה מהגביע בסיום משחק מלא במצבים, מתח ועניין.
1 צפייה בגלריה
yk13829778
yk13829778
(פלקושצ'נקו אחרי שער הניצחון | צילום: יאיר שגיא)
שער עצמי של שחר פיבן (45) סידר לנתניה יתרון 0:1, אך המחליף אופק ביטון השווה בדקה ה־88. בהארכה, נתניה קיבלה רגע קסם ממחליף משלה – מקסים פלקושצ'נקו, בביצוע אדיר בוולה מהאוויר, קבע את תוצאת המשחק המעט אכזרית, כי גם לירושלים הגיע לעלות. אחרי הרבה מאוד זמן, צרפתי חייך ושיחרר אנחת רווחה. אולי דרך הניצחון בגביע הקבוצה שלו תתעורר, ומי יודע, גם תחזור לגמר בו הפסידה בשנה שעברה.

לא היום של חיפה

מכבי חיפה איבדה נקודה, הפועל חיפה איבדה את המקום בגביע. בעונה מצוינת של האדומים, בה הם נלחמים על המקום השלישי, נראה היה שהם פייבוריטים בבית מול מכבי פ"ת – אבל האורחת הרוויחה את המקום ברבע הגמר עם 0:3 במשחק בו שלטה לחלוטין. חיפה פשוט לא הגיעה למשחק, אולי בגלל ההרכב שבחר רוני לוי, ואיכזבה מאוד את הקהל שלה, שהחזיר בשריקות בוז ממושכות.
הגבהה נהדרת של אביב סלם הפכה לשער של סאליו גינדו (13), ותוך חמש דקות לירן חזן הכפיל – "רק" 0:2 בהפסקה לפ"ת שהייתה יכולה להבקיע עוד שערים. הרבה אחרי שהמשחק כבר היה גמור, מאור לוי השלים שלישייה (92).

נוף לרבע

נוף הגליל מהלאומית העפילה לרבע הגמר לראשונה מאז עונת 2011/12, בזכות ניצחון 1:3 בבית על ראשל"צ. נבו שדו הצטיין עם צמד (9 ו־54), גם סאלח חוסיין הבקיע (44). במשחקו הראשון של עופר טסלפפה כמאמן ראשל"צ, הוא זכה לשוויון זמני של יואב תומר (23), וראה שלושה שערים של קבוצתו נפסלים במחצית השנייה. (ספי פסטרנק)