1. "המלחמה נגמרה". את הכותרת הזאת לא קראתם השבוע בשום עיתון או אתר, אולם יש גורם אחד שבו מתנהלים בימים האחרונים כאילו המלחמה מאחורינו, לפחות בתחום הכלכלי. כך לפחות ניתן להבין מהתנהלות ממשלת ישראל. חמישה חודשים אחרי פרוץ המלחמה ובעוד שעשרות אלפי חיילים נלחמים ברצועת עזה ובגבול הצפון — ממשלת ישראל לא באירוע מבחינה כלכלית.
1 צפייה בגלריה
yk13830543
yk13830543
(צילום: אביהו שפירא)
2. מפונים נשלחים לחזור לבתיהם בעוטף, למרות ש"צבע אדום" עדיין נשמע שם, בתי העסק לא מפוצים עוד במתכונת המלחמה, חיילי מילואים נדרשים למלא התחייבויות כספיות למדינה וחלקם מפוטרים אפילו ממוסדות ציבור. ומה שכחה הממשלה לגמרי? את 40 היישובים שניזוקו קשה בגבול לבנון. המדינה אפילו לא הקימה עדיין "מנהלת תקומה" ליישובי הצפון כפי שהוקמה לעוטף עזה. אז נהרסו שם כמה עשרות יישובים. ביג דיל.
3. בה בשעה מטילה הממשלה גזירות על משקי הבית, כאילו שמלחמת חרבות ברזל הסתיימה: שווי יום הבראה יימחק מתלושי השכר, מחירי הסיגריות מזנקים, הנחת המס על הדלק בוטלה, החשמל מתייקר, המע"מ ומס הבריאות יעלו וזאת רק רשימה חלקית. העיקר שאפילו משרד ממשלתי מיותר אחד לא נסגר. אולי במשרד המודיעין המיותר יוכלו לפחות לגלות לממשלה שהמלחמה עדיין כאן.