עיכוב בטיסה מפריז לתל־אביב של 9.5 שעות תעלה לארקיע ב־346 אלף שקל שתיאלץ לשלם כפיצוי ל־84 נוסעים – כך עולה מפסק דין שניתן בשבוע שעבר. התובעים טענו בתביעה באמצעות עו"ד אייל אבידן, כי ארקיע לא עידכנה אותם על העיכוב המשמעותי.
השופטת אביגיל פריי קבעה כי התובעים זכאים לקבל פיצוי כספי בסך 2,120 שקל לכל אחד, וכן מצאה כי יש לפסוק פיצוי לדוגמא בהיקף של 2,000 שקל לכל אחד מהתובעים, וכן הוצאות משפט ושכ"ט בסך 25 אלף שקל.
תגובת החברה: "ארקיע שמה בראש סדרי העדיפויות את מתן השירות לנוסעיה ומצרה על תחושת הלקוח. מבדיקתנו, בפסק הדין נפלו שגיאות מהותיות במישור העובדתי והמשפטי. ארקיע כפופה להחלטות הגורמים הרלוונטיים בשדות התעופה בהם היא נוחתת, וכחברה ישראלית היא כפופה להנחיות ולהוראות גורמי הביטחון הישראליים. המטוס אשר אמור היה לבצע את הטיסה המוזכרת בכתבה היה מוכן להמראה מתל־אביב אל פריז במועד, אולם גורמי הביטחון בפריז עיכבו את המראתו. בשל העיכוב, ארקיע סיפקה שירותי סיוע כנדרש לכלל הנוסעים. על פסק הדין יוגש ערעור".
מנגד טענה ארקיע כי העיכוב בטיסה נבע מצירוף נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתה, זאת בשל תקלה טכנית שהביאה לקרקוע של אחד ממטוסיה, וכן אילוצים ביטחוניים של גורמי הביטחון המקומיים בשדה התעופה בפריז.