הנפקת שיא של מדינת ישראל הסתיימה בהצלחה רבה, ולמרות המלחמה והורדת דירוג האשראי של ישראל היה ביקוש רב לאגרות החוב של המדינה והריבית הייתה גבוהה רק במעט מאשר לפני המלחמה.
החשב הכללי, יהלי רוטנברג, השלים אתמול לפנות בוקר הנפקה ציבורית של אגרות חוב דולריות בשווקים הבינלאומיים בהיקף כולל עצום של 8 מיליארד דולר. בהנפקה נרשמו הביקושים הגבוהים ביותר אי פעם בהיסטוריה של ישראל, בהיקף של כ־38 מיליארד דולר, פי 4.75 מהסכום שהונפק, היקף עצום גם בקנה מידה עולמי.
במסגרת ההנפקה הונפקו 3 אגרות חוב חדשות לטווח של 5 שנים, 10 שנים ו־30 שנה בהיקף כולל של 8 מיליארד דולר. שיטת הנפקה זו, בה מונפקות אגרות חוב למספר טווחים לאורך עקום התשואות, מאפשרת נגישות לבסיס משקיעים רחב ומגוון, תוך הוזלת עלויות המימון ונהוגה על ידי מדינות רבות ברחבי העולם.
הביקושים בהנפקה הובלו על ידי משקיעים אסטרטגיים איכותיים כגון קרנות פנסיה, חברות ביטוח, קרנות גידור, משקיעים פיננסיים וגופים אשר מחזיקים בניירות של מדינת ישראל לאורך זמן. בהנפקה לקחו חלק כ־400 משקיעים שונים מ־36 מדינות בכל רחבי העולם.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הביקושים הגבוהים בתולדות המדינה להנפקת חוב בשווקים הבינלאומיים מהווים סימן לעוצמתה של הכלכלה והבעת אמון של המשקיעים במשק הישראלי ובמדיניות הכלכלית שלנו. נמשיך לנהל את הכלכלה באחריות ובמקצועיות".