"באירוע הנוכחי היה על אוחנה לברר את התפיסה הבסיסית של ההיערכות להילולה ולהתייחס אליה, תוך שהצפיפות והסיכונים שנובעים ממנה עומדים לנגד עיניו (ה'מה'). אלה לא דרשו התערבות בפרטי הביצוע המבצעי (ה'איך'). כל שנדרש הוא לשאול את השאלות הנכונות ולדרוש מענה שמבוסס על עבודת מטה מסודרת".
כך כתבו חברי הוועדה בנוגע לח"כ אמיר אוחנה מהליכוד, היום יו"ר הכנסת, ובעת האסון השר לביטחון הפנים. הם הטילו עליו אחריות אישית, והמליצו שלא ימונה בעתיד לתפקיד זה. זמן קצר לאחר האסון עורר אוחנה סערה כשאמר “אני אחראי, אך אחריות אין פירושה אשמה”.
1 צפייה בגלריה
yk13831409
yk13831409
לא שאל את השאלות הדרושות. אוחנה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד נכתב לגביו כי "גם אם במצב רגיל ניתן היה לקבל שהשר לביטחון הפנים אינו נדרש לשיקולים שעומדים מאחורי תפיסה מבצעית לקראת אירוע מסוים, בענייננו, לאחר שעלתה במהלך הדיון סכנת הצפיפות בחדות רבה כל כך, ולאחר שהובהר החשש הממשי לחיי אדם בהילולה גם לאחר המענה שהמשטרה מתכננת, לא היה אוחנה יכול להישאר 'משקיף מן הצד'".
לאחר פרסום הדוח אתמול, נמנע אוחנה מהתקפה אישית על ועדת החקירה ולא הצטרף להודעת הליכוד שלפיה מדובר ב"דוח פוליטי". אוחנה אמר שהוא מקבל על עצמו את האחריות לאירוע, והוסיף: "מסקנות הוועדה אינן מהוות סגירת מעגל, אלא פתיחת הפרק החשוב ביותר - תיקון המצב כך שאסון כזה לא יקרה שוב. לא במירון ולא באף מקום אחר בישראל. כפי שתואר בדוח, מדובר בכשל ארוך שנים בהסדרת האירוע ובתשתיות המקום, אך האסון קרה במשמרת שלי כשר לביטחון הפנים ועל כן יש לי אחריות. אלמד את הדוח ואפעל ככל יכולתי להפיק ממנו את הלקחים".