1 צפייה בגלריה
yk13831039
yk13831039
(צילום: יונתן בלום)
צריך איזה עיגול בולט איפשהו: יום האישה 2024
1. איך זה יכול להיות שבמדד 125 החברות הגדולות בבורסה נרשמו 124 מנכ"לים גברים חוץ ממך? "איו לי השפעה על זה אבל כמובן שיש מקום ליותר נשים. אני מאמינה שכפי שהתמנתה מפקדת ראשונה לבסיס חיל אוויר, כך יהיו עוד נשים מנכ"ליות בבורסה בת"א".
2. איך מנהלים גברים מגיבים כשהם נתקלים בך — מנכ"לית של חברה שמוערכת ב־1.4 מיליארד שקל? "בישיבות שבהן אני האישה היחידה בחדר, אני מסתכלת על כל הנוכחים ברמה המקצועית ולא ברמה המגדרית. גברים מכבדים אותי, לא בגלל שאני אישה, אלא בגלל הניהול שאני מביאה לשולחן".
3. מה לדעתך ההבדל בין ניהול גברי לניהול נשי? "למנהלות יש בדרך כלל יכולות הקשבה והכלה גדולות יותר, הן מסוגלות לעשות מולטיטסקינג – לכוון לכמה מטרות בו זמנית בצורה יותר רחבה מגברים. והכי חשוב – ניהול נשי בדרך כלל מנוטרל אגו".
4. האם את מקדמת נשים בתורפז? הרבה פעמים דווקא מנהלות בולמות נשים אחרות בארגון. "יש לנו סמנכ"לית פיתוח עסקי, מנהלת חטיבה גדולה, יועצת משפטית, מנהלות סחר ועוד. אני מאמינה שצריך לבחור עובדים רק לפי המקצועיות — המגדר לא צריך להיות שיקול. אמהות יכולות לעשות כל תפקיד ניהולי".
5. מה הטיפ לאשת עסקים בתחילת הדרך? "תמיד ללכת עם הערכים והאמת שלך, להשקיע ולדעת שההשקעה הזאת תחזור אלייך, הן בטווח הקצר והן בטווח הרחוק, ושאפשר לנהל גם בית, משפחה, ילדים וזוגיות וגם לבנות קריירה – אבל זה ידרוש ממך להשקיע יותר".