בית הדין של איגוד הכדורסל החליט להשעות לשלושה שבועות את אקסבייר מנפורד מהפועל ת"א, שנמצא חיובי לשימוש בקנאביס בבדיקת סמים, לצד קנס של 7,500 שקל והשתתפות בתוכנית שיקומית הסברתית. התקופה התחילה למעשה ביום ההשעיה, 19 בפברואר, כך שמנפורד עשוי לחזור לפעילות כבר ביום שני הקרוב ולשחק מול בשיקטאש ברבע גמר היורוקאפ יומיים מאוחר יותר. עם זאת, על מנפורד יהיה לעבור גם תהליך משפטי מול WADA (הסוכנות למניעת סימום), שתקבע את משך ההיעדרות הסופי ורוצה להשעות אותו לחודש – כלומר, תשעה ימים נוספים.
כזכור, מנפורד נכשל בבדיקה בדצמבר, ותובע האיגוד, עו"ד איתמר ליפנר, דרש השעיה של ארבעה חודשים. הוועדה למניעת סימום בישראל פירסמה אתמול כתב אישום נגד מנפורד, עם דרישה להשעותו לשלושה חודשים.

יורוליג: השיא של ג'יימס

מייק ג'יימס (33), הסקורר הנפלא של מונאקו, נכנס אתמול להיסטוריה כששבר את שיא הנקודות ביורוליג בו החזיק ואסיליס ספאנוליס. בעוד היווני קלע 4,455 נקודות ב־358 משחקים, האמריקאי הגיע ל־4,464 ב־271 הופעות בלבד, כשקלע 20 בניצחון 80:98 על מונאקו.
NBA. וושינגטון, הקבוצה בעלת המאזן הגרוע בליגה (53:9), השוותה אתמול לפנות בוקר את שיא המועדון עם הפסד 16 ברציפות, הפעם 119:109 בבית לאורלנדו אחרי שכבר הובילה בהפרש של 21 נקודות. דני אבדיה קלע 14 נקודות והוסיף שבעה כדורים חוזרים.