זה היה המשחק הטוב ביותר של מכבי ת"א העונה ואחד המשובחים שלה באירופה אי־פעם. הצגת כדורגל גדולה בפיראוס, עם 1:4 על אולימפיאקוס, שאמורה להספיק לצהובים כדי לעלות לרבע גמר הקונפרנס־ליג עוד לפני הגומלין בשבוע הבא בסרביה.
1 צפייה בגלריה
yk13833053
yk13833053
(דור פרץ בטירוף, אתמול ביוון. הופעה מדהימה של הצהובים | צילום: Thanassis Stavrakis/AP)
תנו לקבוצה ישראלית לשחק מול אולימפיאקוס וזה ייגמר טוב. תשע פעמים שיחקה הקבוצה היוונית מול ישראליות והיא ניצחה רק פעם אחת. גם ערן זהבי אוהב את הסיטואציה. זה היה המשחק השלישי שלו מול האדומים מאתונה ובכולם הוא כבש צמד.
ואולם, בסופו של דבר מכבי ת"א תלויה העונה יותר מכל בשחקן אחד, פליסיו מילסון, שבתקופה בה ישב על הספסל באליפות אפריקה עם נבחרת אנגולה מכבי איבדה עשר נקודות יתרון בליגה. מאז שהוא חזר, מכבי ת"א חוזרת להיות הקבוצה המצליחה של תחילת השנה, ומילסון היה זה שסידר אמש לזהבי את הצמד.
רובי קין ידע לנהל את המשבר הגדול בקריית־שלום בצורה מיטבית. הוא הוריד לספסל שניים מהכוכבים שלו, זהבי ודור פרץ, ועורר אותם מחדש, שילב בכנפיים את מילסון ואושר דוידה יחד עם עידו שחר כמגן ימני, שיחוק אדיר של האירי.
כבר בדקה החמישית, אחרי ששלושה אוהדי מכבי ת"א נעצרו בשל תקיפה של פליט שהתגרה בהם עם דגל פלסטין, איצטדיון קאראיסקאקיס נכנס להלם, כשמילסון בישל לזהבי הבקיע את הראשון שלו. שלוש דקות לאחר מכן שחר הכפיל מריבאונד אחרי בעיטה של פרץ לשער. אולימפיאקוס עוד צימצמה עם שער של החלוץ המרוקאי איוב אל־כעבי (13), אבל אז הגיע עוד מבצע ענק של מילסון (30), שהשאיר את זהבי מול שער ריק. היוונים ניסו במחצית השניה לחזור לעניינים, אבל כמעט ולא סיכנו את רועי משפתי, עד שבדקה ה־74 קניקובסקי מצא את הראש של פרץ, שנגח את הרביעי וקירב את מכבי ת"א לרבע גמר מפעל אירופי.
מכבי ת"א: משפתי, שחר, סאבוריט, נחמיאס, רביבו, קניקובסקי (81 גולסה), פרץ, ואן אובריים (77 קארצב), מילסון (81 דודזאדה), זהבי (77 תורג'מן), דוידה (68 דן ביטון).

סופית: עבדה בשארלוט

עכשיו זה רשמי: ליאל עבדה חתם בשארלוט לשתי עונות עם אופציה לעונה נוספת - כך הודיעה אמש הקבוצה האמריקאית. חלוץ נבחרת ישראל ישתכר 1.5 מיליון דולר לעונה, ושארלוט תשלם עבורו 11 מיליון יורו לסלטיק. "ליאל היה אחד משחקני הכנף הצעירים המלהיבים באירופה ואנחנו שמחים לקבל את פניו לשארלוט", אמר הגנ'רל מנג'ר זוראן קרנטה, "ליאל צבר כמעט 200 משחקים מאז הופעת הבכורה שלו, מספר מדהים עבור ילד בן 22, ויש לו ניסיון על הבמה הגדולה ביותר באירופה - ליגת האלופות".
ובינתיים, בשורה רעה לנבחרת: מנור סולומון לא מצליח לשוב לאימוני טוטנהאם ולא יהיה כשיר למשחק נגד איסלנד בעוד שבועיים במסגרת חצי גמר פלייאוף מוקדמות היורו.
גביע המדינה. בהגרלת רבע הגמר (המשחקים ב־2־3 באפריל) נקבע שמכבי חיפה תארח את מכבי נתניה, שהדיחה אותה בעונה שעברה באותו שלב. מכבי ת"א תתארח אצל מכבי פ"ת והפועל באר־שבע תפגוש את הפועל פ"ת באותו מגרש. קריית־שמונה תארח את נוף הגליל, כך שלליגה הלאומית תהיה נציגה בחצי הגמר.