1 נשארו עם זובאס

חמישה משחקים, עשר מחציות, 450 דקות משחק לא כולל תוספות זמן - ועידן יוסי אבוקסיס בהפועל ת"א עדיין נטול שערי זכות. שמונה משחקים לסיום העונה, ואחרי התיקו המאופס מול הפועל ירושלים, הקבוצה החלשה בליגה נמצאת במרחק שלוש נקודות מהקו האדום ובסכנת ירידה ממשית. וזה היה עלול להיות גרוע יותר מבחינתה אלמלא היכולת האדירה של השוער אמיליוס זובאס, שהדף פנדל של מתן חוזז ועוד כמה כדורים מסוכנים שנבעטו וננגחו לעבר שערו.
2 צפייה בגלריה
yk13834077
yk13834077
(קרב אווירי בדרבי של פ"ת | צילום: עוז מועלם)
להפועל ירושלים לא רק הגיע לנצח אמש, היא הייתה אמורה להביס את הפועל ת"א, שפשוט לא הגיעה למצבים משלה. הישאם לאיוס ואלן אוז'בולט החולים לא פתחו, ואילו בובאקר טאמבדו ומאוויס צ'יבוטה לא הורגשו בכלל. בדקה ה־41 ילה דוין נגח ונעצר על ידי זובאס מטווח אפס, ואוהד אלמגור עט על הריבאונד אבל החמיץ מול שער ריק.
החילופים של אבוקסיס לא הצליחו לשנות שום דבר, וירושלים השתלטה על המשחק. אחרי שדן איינבינדר הכשיל את סדריק דון ברחבה, חוזז (59) לקח את הפנדל והחמיץ, ובהמשך זובאס הציל עוד שער בטוח מנגיחה של דוין. 9,000 אוהדי הפועל ת"א שהגיעו לבלומפילד ראו עוד הופעה אנמית של הקבוצה שלהם, כאשר במחזור הבא מחכה להם מכבי חיפה בסמי עופר. איזה פחד. (נדב צנציפר)
2 צפייה בגלריה
yk13834256
yk13834256
מה יהיה, אבוקסיס? | צילום: עוז מועלם

2 מושבה שווה

קחו יריבות עירונית יוקדת, תוסיפו לה קבוצה אחת שנלחמת על חייה בליגה והשנייה שנאבקת על הכסף הגדול של הפלייאוף העליון, וקנחו בשני מאמנים שעבדו עד לא מזמן ביחד ומאז אחד מהם החליף את השני כבר פעמיים. מה קיבלתם? דרבי פתח־תקוואי סוער ומלהיב. רק מה, התוצאה - 2:2 - איכזבה את שתי הקבוצות, שנאלצו להסתפק בנקודה אחת בלבד. הפועל עדיין תקועה במקום האחרון ומכבי לא טיפסה לשישייה הראשונה.
לפחות הייתה לנו היסטוריה. בני לם הוא המאמן הראשון שעמד על הקווים בשני משחקי דרבי בפ"ת בשתי קבוצות שונות בעונה אחת, קודם במכבי ואתמול בהפועל.
קבוצת ההתקפה הגרועה בליגה (הפועל) אירחה את קבוצת ההגנה החלשה ביותר (מכבי), וזה הסתיים עם ארבעה כדורים ברשת, הראשון שבהם כבר בדקה השישית עם בעיטה של לוקה שטור מחוץ לרחבה. המומנטום של רן קוז׳וך נמשך, אבל לא להרבה זמן, כי דקה מאוחר יותר רוי נאוי כבש שער שנפסל בגלל נבדל. בדקה ה־30 השוויון כבר היה חוקי עם כיבוש של דניס אדנירן, שנכנס תשע דקות לפני כן במקום מתן גושה שנפצע בהתנגשות ראשים עם דרור ניר ופונה לבית חולים.
קוז׳וך לא היה מרוצה והחל לבצע חילופים, ששניים מהם סידרו לו יתרון שני עם בישול נהדר של לירן חזן לסאליו גינדו (67), שהספיק להיות רק שתי דקות על המגרש. אלא שהמילה האחרונה הייתה של פורצ׳ן באסי (72), שהשווה ל־2:2. (לירן ביטון)

3 המופע של ניראון

עד אתמול, הפעם האחרונה בה מכבי נתניה ניצחה בליגה הייתה אי שם באמצע ינואר. עם נקודה אחת בלבד בשבעת המחזורים האחרונים, כשהקו האדום נראה קרוב ומאיים, הגיעה הקבוצה של גיא צרפתי לאשדוד עם לא מעט חששות. כשהתחיל המשחק והחבורה בראשות חמודי כנעאן טיווחה את השער של נתניה בבליץ משוגע, נראה היה שמ.ס אשדוד הולכת לנצח בגדול ולסבך את האורחים בקרבות תחתית. אלא שהם נתקלו בעומר ניראון, שבהצגת שיא הציל את נתניה ממפלה נוספת. השוער ריחף, הדף, סגר ותיסכל את שחקני אשדוד. זה התחיל בכנעאן, נמשך במרטין אנדזי והגיע עד אזקיאל הנטי שלא יכלו למופע של ניראון.
במחצית השנייה הכניס צרפתי את בר כהן במקום באסם זערורה והמגמה השתנתה. פתאום נתניה החלה לתקוף ואשדוד נכנסה למגננה, רק שהפעם האורחים היו חדים ומדויקים. בדקה ה־59 היה זה בר כהן שכבש בנגיעה אחרי כדור רוחב של לירן רוטמן ובחלוף חמש דקות הצליח מקסים פלקושצ'נקו לבעוט פעמיים מריבאונד שהגיע אליו מההגנה האשדודית ושלח את הכדור לרשת, 0:2. נקטע הרצף, צרפתי נזכר איך מריח ניצחון.
תוך ארבעה ימים הצליחה נתניה להעפיל לרבע גמר הגביע ולהתרחק מעט מהתחתית הבוערת. ומ.ס אשדוד? הם עוד יכו על חטא איך במחצית כל כך טובה מול יריבה לחוצה הם לא הצליחו לכבוש אפילו פעם אחת ובסיום ירדו מתחת לקו האדום. (אלי לוי)

4 מבצע של הרגע האחרון

זה היה הכי דרמטי שאפשר והכי חשוב שיש. הפועל חדרה ניצחה 0:1 את בני־סכנין משער בפנדל בדקה ה־97, וטיפסה מעל הקו האדום. סכנין, מצידה, הייתה יכולה לזכות בכרטיס לפלייאוף העליון כבר אתמול, אבל עכשיו היא תיאלץ לחכות למשחק במחזור הבא נגד בני־ריינה. בכל מקרה, היא עדיין תלויה בעצמה – וניצחון על הקבוצה של שרון מימר יכניס אותה למועדון שש הגדולות.
התוכניות של סלובודן דראפיץ' השתבשו כבר בדקה ה־11 עם הכרטיס האדום של קונסטנטין סוטיריו אחרי עבירה קשה על אלעד מדמון והתערבות ה־VAR. למרות החיסרון המספרי סכנין שלטה במשחק והייתה יכולה גם לעלות ליתרון, אבל אוהד לויטה הדף (39) פנדל של זאהי אחמד.
אחרי ההפסקה השליטה עברה לקבוצה של חיים סילבס, אבל השחקנים שלו לא הצליחו לכבוש למרות שהגיעו למספר הזדמנויות טובות. וכשנראה היה שהמשחק בדרך לחלוקת נקודות, הגיעה הדקה ה־94. הכדור פגע בידו של עובדיה דרוויש ברחבה, השופט שלומי בן־אברהם שרק לפנדל, ובתום מהומה שנמשכה שלוש דקות מדמון בעט מהנקודה הלבנה פנימה. שער מספר 11 שלו העונה, שהגיע אחרי בצורת של חודש.
אירוע מביש התרחש כאשר קפטן חדרה מנשה זלקה, ששירת ארבעה חודשים במילואים, נכנס לשחק וספג קללות מאוהדי סכנין. (שמעון אלבז)