אוכל: אני מגיע אל עגלת הקפה של אורטל חביליו־מזיג בפאתי העיר מודיעין ומתקבל בחיוך רחב וציטוט: "אתה רוצה הרפתקאה עכשיו? או שנתחיל בלשתות את התה שלנו?" (מתוך "אליס בארץ הפלאות").
לעסק שלה היא קראה "הכובען המטורף" כי רצתה להנציח את ספר הילדות האהוב עליה. עכשיו היא גם מנציחה כאן בעזרת קינוח מיוחד את זכרו של שגב שושן, חבר משפחה שנרצח במסיבת הנובה.
3 צפייה בגלריה
yk13834648
yk13834648
(שגב שושן ז"ל)
את עגלת הקפה פתחה אורטל לפני כחודשיים, לאחר שנים שבהן עבדה בתחום ההסעדה והאירוח. היא מארחת למופת ומכירה כבר את כל הלקוחות שלה, ונראה שנוצרת כאן קהילה של ממש.
משפחות עם ילדים, ספורטאים אחרי אימון, זוגות צעירים ופנסיונרים - כולם מגיעים לשתות קפה קולומביאני טעים, תה לסוגיו ולאכול פחמימות. תמצאו כאן תפריט עשיר של קישים, לזניות, כריכים והרבה עוגות ומאפים מלוחים ומתוקים.
3 צפייה בגלריה
yk13834649
yk13834649
צילום: דוד קישקה kichkadavid@
חניה יש בשפע, ומעבר לכביש רואים את שמורת הגבעות הדרומיות, המוריקות עכשיו עם פרחי חרדל ושקדיות. ממש מזמין טיול באזור. יש כאן פינת שתייה לכלבים, מודעות לעידוד רכישת תוצרת חקלאית, לוחות שש־בש, ספרים ומשחקים, שחלק מהאורחים לוקחים אל פינות הישיבה במדשאה שמול עגלת הקפה - כל מה שצריך כדי לפתוח את הבוקר בנעימים או לעצירה קלה באמצע היום.
הקינוח לזכרו של שגב שושן ז''ל הוא קינוח מעולה ומושחת של קרם שוקולד לבן עם ליבת קולי פטל בציפוי קריספי פטל שבסיסו קראמבל טעים. כך אנשים נחשפים לסיפורו של שגב ועשרה אחוז מההכנסות מגיעות אל אמו של שגב, לתמוך בהמשך הנצחתו.
3 צפייה בגלריה
yk13834646
yk13834646
צילום: דוד קישקה kichkadavid@
זיכרון: שגב שושן ז''ל נרצח עם בת זוגתו, אניטה ליסמן, עת ניסו לחלץ דרכם ממסיבת הנובה ונורו ברכבם. הם היו זוג יפה וחייכן ועברו לגור יחד כחודש לפני שנרצחו, לאחר שנתיים של זוגיות מאושרת.
שגב היה אדם חייכן שהאמין בעבודה קשה. הוא היה צלם־אמן, שכבר בגיל צעיר טייל לבדו בעולם ותיעד את פרברי הערים באירופה וגם נופים פראיים. גם בארץ הוא תיעד משפחות רבות, דרך היריון ולידה והרגעים הקטנים של החיים, והיה בעל רגישות רבה לדימוי גוף של האחר ואף עזר לרבים דרך הצילומים להתגבר על כך.
הוא הכיר זאת היטב בתור מי שהיה ילד שמן עד גיל 16, אז עשה מהפך ונכנס לעולם של פיתוח גוף. שגב נבחר לאלוף הארץ בפיתוח גוף בשנת 2013 והאמין באורח חיים בריא ושמירה על תזונה נכונה.
אבל אחת לשנה היה מבקש מאמא שלו, אתי, שתכין ליום הולדתו את מיטב הקינוחים הכי מושחתים ואיפשר לעצמו להתפרע. מכאן גם נבעה הבחירה בקינוח שינציח את זכרו בעגלת הקפה.
אמא אתי בחרה את הקינוח הזה מתוך מספר קינוחים שהוצגו לה, כי מצאה בצבע הוורוד מסר של אופטימיות, ובתוכו יש פירות אדומים שדימו עבורה את הלב הרחב של בנה האהוב. הטעמים הרבים והמפתיעים של הקינוח דימו עבורה את הרבדים הרבים שהיוו את אישיותו.
אורטל, בעלת העגלה, הכירה את שגב מגיל ילדות כשהיה חבר של אחיה הקטן. עם השנים הם הפכו חברים גם דרך נסיעות לסיני ומסיבות טראנס שבהן לקחו חלק. לא נשכח את שגב ואת אניטה ואת כל אלו שרק הגיעו לרקוד את החיים ולא חזרו. יהי זכרם ברוך.
הכובען המטורף. דרך מנחם בגין 24, מודיעין־מכבים־רעות