כשנה לאחר פטירתו של אחיו ושותפו לדרך זוהר ז"ל, הלך אתמול לעולמו יזם ההייטק יהודה זיסאפל, 82, מבכירי ומחלוצי התעשייה בישראל.
שני האחים לבית זיסאפל היו למעשה היזמים הסדרתיים הראשונים בארץ. יהודה, שהיה בעל תואר שני הן בהנדסת חשמל והן במינהל עסקים, עבד בתחילת הדרך ב"מוטורולה" ובשנת 1975 הקים את "ביטקום" לשיווק מוצרי תקשורת, שהפכה בתוך שנים ספורות ל"בינת תקשורת מחשבים", שייצגה יצרנים בינלאומיים והייתה הראשונה להשיק בארץ טכנולוגיות תקשורת חדשניות. ב־1981 הקימו השניים את חברת RAD, וקבוצת "רד־בינת" שהתפתחה ממנה הצמיחה את מספר החברות הגדול ביותר (כ־30) – כמו את מספר ההנפקות והאקזיטים הגדול ביותר – בהייטק הישראלי.
1 צפייה בגלריה
yk13834824
yk13834824
(יהודה זיסאפל ז"ל | צילום: אביגיל עוזי)
שני האחים תרמו רבות גם לפיתוח מגזר הביוטכנולוגיה בישראל: עם רעייתו נאווה הקים יהודה את חברת "נעורים", שמתמחה בייצור מלטונין, ועם אחיו - את חממת "רד ביומד" לפרויקטים בתחום הביו־רפואי.
במקביל לפעילות העסקית, פעלו האחים לקידום החינוך הטכנולוגי וצמצום הפערים בחברה באמצעות עשרות מיזמים שהקימו. "עמותת רד", למשל, מעניקה מדי שנה מאות מלגות לסטודנטים מצטיינים מעוטי אמצעים להנדסה ולמדעי המחשב. בראיון שהעניק ל"ממון" לפני כשנתיים וחצי טען זיסאפל כי הפתרון למחסור הכרוני בעובדי הייטק מצוי בערים כמו ערד, אופקים ובית־שאן: "אם היינו מכשירים בכל עיר כזו 30־40 איש בכל שנה, זה היה הופך לאלפים. יש שם הרבה יותר מוטיבציה ושאפתנות. צריך לתת להם רק את ההזדמנות".