שלוש שנים לאחר הקמתה, נסגרה חברת נילוס למכירה והפצה של מוצרי סופר לחנויות מכולת ולקמעונאים קטנים.
החברה נוסדה על ידי שלוש חברות הפצה ויבוא מזון מהגדולות בתחומן: דיפלומט (שפרשה בהמשך), ליימן שליסל וגורי – שנסגרה מחסור כדאיות כלכלית לאחר שהושקעו בה מיליוני שקלים. החברה נוסדה ב־2021 לאחר ששופרסל נכנסה לראשונה לתחום המכירה למכולות וקמעונאים קטנים באמצעות הקמת "קש אנד קרי" ורכישת חברת אמיגה למכירה סיטונאית של מוצרי מזון. שופרסל ניצלה את גודלה להשגת תנאי סחר משופרים מהספקים ואותם גילגלה לבעלי המכולות.
נילוס הייתה אמורה לספק אלטרנטיבה ולהתחרות בשופרסל בתחום זה. לצורך ההקמה גם גויס איציק צאיג, לשעבר מנכ"ל אסם. נילוס הקימה אפלקציה – מעין זירת מסחר בין הספקים לקמעונאים – ודרכה ביצעו את ההזמנות, ונילוס גם שילחה אליהם ישירות את הסחורה.
האפשרות של נילוס לאגד כמה ספקים במשלוח אחד הייתה אמורה לחסוך בעלויות ההפצה שיקרות יותר למכולות קטנות שמבצעות הזמנות בנפח קטן.
במהלך השנים לא הצליחה החברה להגיע לנפח מכירות מספיק כדי להצדיק את העלויות הנדרשות להפעלת מערכת מורכבת שכזאת, כמו גם הניסיונות לגייס ספקים גדולים כמו אסם לפלטפורמת המסחר של נילוס.