ליברפול: אחרי עשרה מחזורים בפסגה, כשבשיא היתרון על המקום השני עמד על חמש נקודות, יורגן קלופ איבד את השליטה על הליגה האנגלית, כשליברפול לא הצליחה לנצח בבית את מנצ'סטר סיטי (1:1). ועדיין, קלופ יכול להיות מאושר.
המחצית השנייה הייתה אחת הטובות של הקבוצה העונה, ובה היא גם השיגה את השוויון מפנדל של אלכסיס מק אליסטר (50). הכדורגל שטף, סיטי נדחקה לאחור ואפילו מוחמד סלאח חזר מפציעה ונראה מצוין כמחליף. ליברפול עוברת עומס ומכת פציעות בלתי אפשריים, ועושה את המקסימום. לא סתם פפ גווארדיולה נתן לקלופ חיבוק מרגש וחזק בסיום, אולי במפגש האחרון ביניהם – גם הוא יודע להעריך מה המנג'ר הגרמני עושה למועדון ולענף. ליברפול מסוכנת בכל החזיתות.
1 צפייה בגלריה
yk13835654
yk13835654
(הולאנד וגומז במאבק, אתמול באנפילד | צילום: גטי, Michael Regan)
מנצ'סטר סיטי: מה שיזכרו האוהדים מהמשחק הזה אינה תחושת הפספוס מאיבוד היתרון (קווין דה בריינה בישל בגאונות לג'ון סטונס בדקה ה־23), אלא העצבים של הבלגי. כאשר פפ הכניס במקומו את מטאו קובאצ'יץ' בדקה ה־69, דה בריינה רתח והתעכב באזור של המנג'ר כדי לקבל תשובות. הוא התווכח, התלונן וגם המשיך לדבר עם אנשי הצוות המקצועי אחרי שסיים לומר לפפ מה הוא חושב על המהלך.
נקודת תורפה מעניינת נחשפה שם, עם השפעה כפולה: דה בריינה מתקשה לשלוט במרכז השדה כפי שהוא רגיל מול חוליית קישור איכותית ומהירה בסגנון של ליברפול, בטח כשעדיין לא חזר לכושר מלא – וזה בלט מאוד אתמול – וכשהוא יורד, סיטי מאבדת הרבה מהניצוץ שלה ולא יוצרת מצבים. היריבות הבאות למדו משהו חשוב.
ארסנל: והנה, המקום הראשון עבר רשמית לתותחנים, עשרה מחזורים לסיום. זה יקרה רק עוד שלושה שבועות, אחרי הפסקה למשחקי הגביע ופגרת הנבחרות, אבל משחק הליגה הבא של ארסנל יהיה במנצ'סטר מול סיטי. משחק עונה אחרון ל־2023/24, והגדול מכולם לאור התוצאות האחרונות.
מחר היא צריכה לתקן את הטעות המשמעותית היחידה שעשתה ב־2024, כשתארח את פורטו בגומלין שמינית גמר הצ'מפיונס אחרי הפסד 1:0 בפורטוגל, אבל נדמה שלמרות היוקרה האירופית שעומדת על הפרק, לארסנל חשוב יותר לסגור חשבון בן 20 שנה. במידה רבה, זה קרב האליפות המרתק והאיכותי ביותר בתולדות הליגה, ואם היא תחזיר לעצמה את התואר, ארסנל תשכח עשורים של דעיכה ותחליף אותם בתהילה. עכשיו זה באמת בידיים שלה.
עוד אתמול באנגליה, הקרב על המקום הרביעי נפתח כאשר טוטנהאם הביסה בחוץ את אסטון וילה 0:4 והתקרבה אליה.
ספרד. ריאל מדריד השיגה עוד שלוש נקודות בדרך לאליפות, עם 0:4 על סלטה ויגו.