3 צפייה בגלריה
yk13835961
yk13835961
(זירת הרצח בבאקה אל גרביה)
חמישה נרצחים בערב אחד, 38 נרצחים מתחילת 2024: עלייה מדאיגה במספר הרציחות בחברה הערבית, ותושבי היישובים הערביים מרגישים שהם אינם יכולים להסתובב בביטחון ברחובות, ושהממשלה והמשטרה מפקירות אותם לנפשם.
נוסף על 38 הנרצחים, שמונה יותר מאשר בתקופה המקבילה ב־2023, מתחילת השנה נפצעו כ־120 בני אדם מירי.
3 צפייה בגלריה
yk13835805
yk13835805
רסמי אבו־מוך
אתמול נורה למוות סעיד קעדאן (60) בתוך מכוניתו. "מישהו רדף אחריו ורצח אותו", סיפרו עדי ראייה. יום קודם, ביישוב מע'אר שבגליל פטין קוזל (33), בן דודו של ראש העירייה החדש שנבחר, נרצח על ידי רעולי פנים בזמן שהיה במכונית, ולמשטרה אין קצה חוט. "הוא היה גבר נשמה, ישר וחייכן", סיפר קרוב משפחתו. "לצערי, האלימות והפשיעה פוגעת בכולנו".
לאחר מכן נורו למוות בתוך בית קפה בערד עטיה אלג'ויני (45) ועלי רחיל אבו־טראש (30), וגבר נוסף נפצע באורח בינוני. אחד הנרצחים לא היה ככל הנראה היעד, אלא נפגע כתוצאה מהירי. הרקע למקרה הוא נקמת דם.
תושב הנגב אמר כי "אנחנו נמצאים בשנה מזעזעת יותר מזו שחלפה. עד היום המשטרה מפרסמת שהיא תפסה נשקים, אבל הרוצחים עדיין מסתובבים חופשיים וממשיכים לרצוח. המשטרה והממשלה צריכות להתבייש בכישלונן. הם מתעלמים לגמרי. אם המקרים היו ביישובים בחברה היהודית, היינו רואים אותם קופצים ממקום למקום ומדברים ועוצרים תוך שעות. דמנו זול בשבילם".
במחלף באקה אל־גרבייה בכביש 9 נורה למוות רסמי אבו־מוך (49), תושב באקה, בתוך מכוניתו. הרוצחים חסמו את דרכו של הקורבן, שהיה בדרכו מאזור המרכז, ירו בו למוות, ברחו לכיוון זמר ושם הציתו את הרכב שעל פי החשד שימש אותם לרצח. לפני כחודשיים וחצי נרצח ביריות אחיו של רסמי, סמיח אבו־מוך (60), תושב באקה.
במשטרה בודקים מספר כיוונים, בהם את האפשרות שרסמי נרצח כנקמה על רצח ראש ארגון הפשע ח'אלד אבו־ג'ודה לפני כחודש באותו מקום.
"האווירה לא נוחה בעקבות הרציחות", סיפרה תושבת באקה אל־גרבייה. "נמאס לנו לשמוע על נרצחים. באקה עברה תקופה קשה שבה נרצחו יותר מ־14 קורבנות, חוץ מהירי בתוך השכונות, והמשטרה לא מבצעת מעצרים אלא רק מחלקת דוחות. כשיש אירוע חמור כולם מתעלמים". המקרה האחרון התרחש ביישוב ירכא. אלמונים ירו לעבר מכונית, רצחו את הדאם אמון (22) ופצעו שניים נוספים - צעיר באורח קשה מאוד וקטין באורח בינוני עד קשה. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה ופתחו בחקירה של מספר כיוונים.
בטמרה שני צעירים נפגעו מירי ופונו לבית חולים רמב"ם בחיפה. מצבם בינוני וקל. בטירה נורה גבר (23) ונפצע בינוני. הוא פונה לבית חולים מאיר בכפר־סבא.