מיזם Nothing של קרל פיי — אשף יחסי ציבור ואבי חזון המכשירים השווים במחירים שפויים — חי ובועט. בתקופה שבה "מחיר הוגן" מתקשר עם פשרות ועיגול פינות - Phone (2a) החדש של החברה הבריטית שהקים מציע בכ־1,500 שקל סמארטפון מפתיע המשלב תפקוד אמין ותגובות מהירות עם עיצוב יוצא דופן. רק חבל שבדרך לישראל הוא עבר גיור רשלני, עם תרגום שלא אחת פוגע בחוויית השימוש ובהבנת חלק מן הפיצ'רים: נחשו, למשל, מהם "צלמונים", מהי "מנייה ויזואלית מטה", ומהן "אינטגרציות צד שלישי".
הפאנל האחורי השקוף הוא ללא ספק החלק המסקרן ביותר של הטלפון, וניתן לראות דרכו חלק מלוח המעגלים. תזכורת מן הפרקים הקודמים: מכשירי Nothing משלבים גימיק ייחודי שהפך לסמל המסחרי של החברה — ה"גליף", פעלולי תאורת LED עתידניים בגב המכשיר, סביב העדשות, המהבהבים בעת צלצול הטלפון, השמעת מוזיקה, קבלת הודעות, ויכולים להחליף אפילו את הטיימר או ספירת השניות לאחור במצלמה. הרעיון: זוהי דרך לשמור על קשר עם הסמארטפון בלי לבדוק כל הזמן את המסך, ולהתייחס לדפוסי אור וצליל כמידע.
כחלק מחבילת ה"גליף" המקורית — Nothing פיתחה גם מעין פונט תצוגה דיגיטלי ייחודי, מבוסס פיקסלים, והיצע רינגטונים רובוטי צורמני במיוחד. את כל הטוב הזה אפשר לאהוב ולהפעיל, או לתעב ולכבות (כמונו).
מעבר לכך, המפרט מרשים למדי: 190 גרם בלבד, מסך 6.7 אינץ' AMOLED מעולה, בהיר מאוד – עד 1,300 ניטס בשיא, עם ריענון תמונה שמשתנה לפי הצורך עד 120 הרץ, צבעים עשירים ורוויים, ותמיכה ב־HDR10 פלוס. בחזית – זכוכית גורילה גלאס 5 (שני דורות לאחור), מאחור – פלסטיק קשיח, בגימור מצוין. גם קורא טביעות האצבע מפתיע בזריזות התגובה שלו.
המעבד, דיימנסיטי 7200 פרו של מדיה־טק, תואם סנפדראגון 782G של קוואלקום, מותאם בדיוק למכשירי ביניים כאלה — ביצועים טובים, לא מצוינים, גם במשחקים תובעניים, וחיסכון בסוללה. 12 גיגה־בייט RAM סוגרים את הפער.
Phone (2a) הוא לא מצלמת מופת, אבל מספק תוצאות למעלה מבינוניות גם בסצנות עם ניגודיות גבוהה. שתי מצלמות ה־50 מגה־פיקסל שלו, עיקרית ורחבה, ממוקמות במרכז הגב. הבהירות טובה והמייצב האופטי במצלמה הראשית מסייע לצילום בתאורה גרועה. וידיאו אפשר לצלם גם ב־4K, אבל רק ב־30 פריימים לשנייה.
הסוללה חזקה במיוחד: 5,000 מיליאמפר־שעה, הגדולה ביותר במכשירי Nothing עד כה, והיא סיפקה לנו יותר מיומיים שימוש בלי הטענה. אין טעינה אלחוטית. למרבה ההפתעה, החברה טוענת אפילו לעמידות בסיסית של המכשיר בפני מים ואבק, בתקן IP54, מה שנדיר למצוא במכשירים במחיר כזה. גם רמקולי הסטריאו מספקים צליל מאוזן.
עניין של טעם, אבל בניגוד לרבים מהמבקרים בחו"ל לא אהבנו את מעטפת הממשק הייחודית של Nothing, המבוססת על אנדרואיד 14. מרוב ייחודיות, גם פעולה פשוטה כמו סגירת כל היישומים הפועלים ברקע דורשת גלילה ממושכת, והשתקה מהירה של צלילי המכשיר או הבלוטות' מחייבת למידה מחדש.
המחיר: 1,570 שקל לגרסת 12 גיגה־בייט RAM ו־256 גיגה־בייט אחסון.
הטוב: זול, עיצוב מקורי, ביצועים, חיי סוללה.
הרע: ממשק מבלבל, מצלמה בסיסית, עברית רשלנית.