מכבי ת"א נמצאת בבעיה. היא אמנם פתחה פער של חמש נקודות בצמרת, הבטיחה את אירוח המשחק הראשון מול מכבי חיפה בפלייאוף העליון ורחוקה גומלין לפרוטוקול מרבע גמר הקונפרנס ליג, אבל אם יקרה לה עוד משהו טוב אחד, רק אחד, היא כבר תסתכן בלהיכנס לטריטוריה של "טוב מכדי להיות אמיתי", ואז היא עלולה לגלות שהכל לא היה אלא חלום. היא חייבת איזו חוויה מתסכלת קטנה של חוסר הצלחה שתכניס קצת ריאליזם לכל הפנטזיה הזאת ותאשר שהיא לא חולמת – פקק קטן בדרך לאצטדיון, שחקן שישכח את הדרכון ויעכב את הטיסה למשחק מול אולימפיאקוס בסרביה, ממטרות שייפתחו בזמן הלא נכון במתחם האימונים ויחייבו את אופיר דודזאדה להחליף בגדים. איזה זבח קטן לטובת הקארמה שייצר תחושת הדדיות מסוימת. החיים האמיתיים הרי לא יכולים להיות עד כדי כך טובים.
זה כבר שם, באזורים האלה של אוטופיה, שנדמה שכל האבנים נופלות במקום הנכון, ובכל נושא – בליגה, באירופה, במשברים האישיים שאיימו עליה והיא הצליחה לצלוח ולצמוח מהם. אפילו בשדה המשפטי, עת השיב לה בית הדין את הנקודה שהורדה לה בשעתו. איפה מכבי ת"א האבודה והמתוסכלת של ה־1:1 מול בני סכנין, השוקעת בחול הטובעני של עצמה, ואיפה היא היום – שישה ניצחונות רצופים בשלושה מפעלים, 18 שערי זכות, וסוויפ מסתמן על החלק הקשה ביותר בלוח השנה שלה: נתניה בחוץ, באר־שבע בבית, מכבי פ"ת בבית, בית"ר ירושלים בחוץ. נותרה רק הפועל חיפה ביום ראשון הקרוב, משוכה אחרונה לפני פגרת הנבחרת.
1 צפייה בגלריה
yk13837098
yk13837098
(צילום: עוז מועלם)
הסיפור לא נגמר ומי כמו מכבי ת"א יודעת שמה שעולה יכול גם לרדת ובאותה תאוצה, אך עם הניצחון על בית"ר וההשלכות הטבלאיות שלו היא יכולה לסמן "וי" על המשימה הכי קשה שהייתה לה העונה – לחזור להיות היא עצמה. אומרים על נפילה כמו שקרתה למכבי ת"א שהיא טבעית, ואכן אי־אפשר לנצח לעד גם אם מנצחים 12 משחקים ברציפות, אבל ההתאוששות אינה מובטחת. כל מה שעולה חייב לרדת, אבל לא כל מה שיורד חייב לעלות, ואפילו גבוה יותר.
כעת, משנחלצה, אפשר להבחין איזו תועלת הפיקה מהמשבר – היא הרוויחה שחקנים חדשים בעמדות חדשות, ומול בית"ר אפילו ייפתה את הנקודה הכי פחות אסתטית בסיפור שלה – זו שמהשחקן ה־12 ואילך. בלי אנריק סאבוריט, בלי ערן זהבי, בלי אושר דוידה, אבל עם דן ביטון שהעניק לה מה שבלעדיו אי־אפשר בשלב העמוס ביותר של העונה: מעט עזרה מהספסל. אין דרך רעה לנצח משחק קשה בטדי, אבל יש דרך טובה במיוחד – כזאת שלא רק אוספת את הנקודות, אלא גם מאפשרת לחלק מהשחקנים לנשום.