שמונה נקודות, עשרה מחזורים לסיום וקלאסיקו שמחכה באופק – ברצלונה לא הייתה נרתעת פעם מאתגר כזה, פער מריאל מדריד שהייתה יכולה לסגור בקלות. אבל זה די ניכר שהיא לא מאמינה בעצמה. צ'אבי הרים ידיים באמצע העונה עם הודעת העזיבה המתוכננת לקיץ. יש לה עוד דבר אחד בלבד להשיג – כבוד.
בארסה לא שיחקה ברבע גמר ליגת האלופות מאז שנת 2020, הסימן הבולט מכולם להידרדרות המקצועית שנבעה מהקריסה הכלכלית. כעת יש למועדון הזדמנות מושלמת לצעד בונה ביטחון וחזרה לשמינייה הגדולה באירופה. רק צריך לנצח את נאפולי בבית (הערב ב־22.00), אחרי 1:1 באיטליה. אבל כמו שפעם פיגור שמונה נקודות מהמקום הראשון לא היה מטריד אותה, פעם העלייה לרבע אפילו לא הייתה סימן שאלה, אלא סעיף בפרוטוקול. כעת, אפילו נאפולי החבוטה מהווה סכנה ברורה ומיידית. "זה המשחק הגדול ביותר שלנו העונה", אמר צ'אבי אתמול, ושידר עוד קצת לחץ.
עוד הערב: ארסנל – פורטו (1:0).

מנפורד חוזר לשחק

אקסבייר מנפורד יוכל לשחק מחר במדי הפועל ת"א, שתפגוש בווילנה את בשיקטאש ברבע גמר היורוקאפ, אחרי שקיבל אישור מהסוכנות למניעת סימום בספורט. מנפורד הושעה מיידית על ידי הסוכנות בחודש שעבר לאחר שהתגלה בגופו קנאביס, אך ביום חמישי שעבר בית הדין של איגוד הכדורסל החליט שיוכל לחזור ב־11.3 (אתמול), שלושה שבועות אחרי הטלת העונש. בסוכנות התעקשו על כך שמנפורד יעבור דיון נוסף בבית הדין של הסוכנות וישלים את ההשעיה המינימלית העומדת על חודש, אך במועדון החליטו שמנפורד ייצא עם הקבוצה בתקווה שיקבל אישור לחזור לשחק – וכך קרה.
אתמול בליגת העל, הפועל באר־שבע/דימונה הסתבכה עמוק יותר במקום האחרון עם הפסד ביתי לבני־הרצליה, 73:67. פרדריק בורדיון הצטיין עם 23 נקודות, גרנט שרפילד 14 למפסידה. גליל עליון ספגה הפסד חמישי ברציפות, 93:83 בעפולה לקריית־אתא. (אפרת עמורבן)
נשים. מחזור 16: אליצור רמלה - הפועל לב ירושלים 81:79, בנות פ"ת - הפועל ראשל"צ 79:54, אליצור חולון - מכבי חיפה 65:81, מכבי ר"ג - מכבי אשדוד 82:62, אס"א ירושלים - רמה"ש 94:64.
(רענן וייס)
כדורמים. הפועל יקנעם זכתה בפעם התשיעית בגביע המדינה לנשים (חמישית ברציפות) עם ניצחון 5:10 על הפועל עמק־הירדן. גם קבוצת הגברים של אס"א ת"א עשתה זאת בפעם התשיעית, עם 9:12 על הפועל גוש־זבולון. (ספי פסטרנק)