בוקר אחד, בסיום פעילות ספורט טיפולי בקיבוץ לביא עם קבוצת מפונים מהצפון, ניגשה אל דקל בכר אחת המשתתפות. "בלי לומר מילה, היא נתנה לי חיבוק ענק", מספרת בכר. "יכולתי להרגיש את הכוח של הספורט הטיפולי". דקל בכר היא מנהלת פרויקט שס"ק (שיקום וספורט בקהילה) במרכז הספורט ספיבק ברמת־גן. בחודשים האחרונים היא חורשת את הארץ ומקדמת את הספורט הטיפולי עבור מפונים.
ביוזמה משותפת עם קרנות הביטוח הלאומי ועמותת איל"ן, הפועלת לאפשר לצעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית חיים איכותיים ומשמעותיים, מפעיל מרכז הספורט ספיבק של העמותה את הפרויקט. במרכזו פעילות גופנית מותאמת לאנשים עם מוגבלויות בקרב מפוני הצפון והדרום וכן לפצועי 7 באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
yk13838407
yk13838407
(שיעור ספורט טיפולי | צילום: שרה מייזנברג)
בקרב כ־200 אלף המפונים, כ־7 אחוזים הם ילדים, בני נוער ומבוגרים עם מוגבלויות. במסגרת פרויקט שס"ק, קבוצות של בעלי מוגבלויות משתתפות בשיעורי פעילות גופנית מותאמת, בהובלת מנהל המחקר והפיתוח במרכז הספורט, פרופ' ישעיהו הוצלר. בנוסף, קולטים במרכז פצועים אזרחיים מאירועי 7.10. אל"מ (במיל') אורית אילון פרידמן, מנכ"לית איל"ן: "תוכנית שס"ק נוצרה עבור כל מי שנפגע, פיזית או כתוצאה מפינוי. ציבור בעלי המוגבלות מלכתחילה מתקשה יותר בעת הזו. אל תשאירו אותם מאחור".
ב־18 במארס יתקיים יום ההתרמה לעמותת איל"ן. ניתן לתרום גם באתר ilan-israel.co.il, ב־PayBox או בטלפון 03-5248141. לפרטים על פרויקט שס"ק: dekkel@iscd.com או בטלפון 5754444־03.