"ביום האישה הזה היינו אמורים כמו בכל שנה להגיד יום אישה שמח. השנה לצערי יום האישה הוא לא שמח", כך אמרה לוסי אהריש בערב גאלה חגיגי של פרויקט "אחריה". "יש לנו 19 נשים שנמצאות בשבי חמאס, 134 חטופים שמחכים שנחזיר אותם הביתה. יום האישה הזה הוא בסימן שכולנו צריכים להתאחד ולהבין שיש לנו אחים שצריכים להחזיר אותם הביתה".
"אחריה" הוא פרויקט העצמה נשי ליום האישה, שהושק השבוע באירוע בהנחיית עינת ארליך. מלבד אהריש היו שם בכירי המשק בישראל, מובילי דעה, אנשי תקשורת וכמובן כל הנשים שנבחרו להשתתף בפרויקט. בין האורחים היו גם ריטה, רונה לי שמעון, יובל סגל, מוטי רייף ואוהד חיטמן.
1 צפייה בגלריה
yk13838410
yk13838410
(ריטה ולוסי אהריש בהשקה | צילום: שוקה כהן)
במסגרת הפרויקט, בחרו נשים מובילות בחברה הישראלית בנשים אחרות שעוררו בהן השראה. הדיוקנאות של הנשים, אשר צולמו על ידי הצלם עידו איז'ק, נחשפו בתערוכה חגיגית. במהלך הערב הושק פרויקט גיוס תרומות לפורום מיכל סלה, הפועל למניעת אלימות כלפי נשים. התערוכה תוצג בין התאריכים 17 במארס ועד 4 באפריל באולם התצוגה DS, המנופים 2 הרצליה בין השעות 17:00-9:00, ובימי שישי בין 13:00-9:00.
"חשוב לחזק את הפורום של מיכל סלה וכל מי שעוסק באלימות בתוך המשפחה", אמרה ריטה. "לצערנו, בכל המתח הגדול הזה האלימות גוברת. בפרויקט 'אחריה' כל אחת הייתה אמורה לבחור אישה שהיא דוגמה שלה. אני בחרתי את שלי שם טוב, שבנה עומר חטוף בעזה. היא לא בחרה להיות הגיבורה שהיא. אבל לראות אמא שהילד שלה חטוף כל כך הרבה זמן, קמה כל בוקר מחדש עם תקווה חדשה ופועלת ככל יכולתה — בעיניי זו גבורה מדהימה וחוזק גדול, ואני מעריצה אותה".