כשהפועל ת"א החליטה להירשם ליורוקאפ בעונה שעברה, היא לא תיארה לעצמה שכבר בבכורה שלה היא תעלה לרבע הגמר. ההדחה בשלב הזה התקבלה יחסית בהבנה. אבל עם הכניסה של הבעלים החדש, עופר ינאי, במועדון כבר הציבו העונה מטרה ברורה – לעשות לפחות עוד צעד אחד קדימה באירופה, ואולי אפילו לזכות ביורוקאפ ולהגשים את החלום הגדול עם כרטיס ליורוליג. חצי הגמר היה בידיים – משחק "ביתי" בווילנה מול בשיקטאש, קבוצה שהפועל ניצחה פעמיים בשלב הבתים – אבל האדומים עשו כל טעות אפשרית בדרך להפסד 94:89, אחרי שכבר הובילו ב־21 הפרש. לקבוצה נותרו שתי משימות בזירה המקומית, אליפות וגביע, ובלי אפילו תואר אחד העונה תוכתר ככישלון מוחלט.
אין ספק שהנשק הכי משמעותי של האדומים הוא האוהדים שממלאים את היציעים בכל משחק. בעונה בה היתרון הזה אבד, בהפועל ניסו לשחזר את האווירה והוציאו שלוש טיסות מסובסדות לליטא, אבל 750 האוהדים שהגיעו מישראל יצאו מרוקנים.
1 צפייה בגלריה
yk13840762
yk13840762
(צילום: רויטרס, Jakub Porzycki)
הפציעה של ג'קובן בראון לא השפיעה במחצית הראשונה, אבל במחצית השנייה הפועל הייתה זקוקה למנהיג אחראי כשאיבדה את הראש. וויל קאמינגס (28 נקודות) ובר טימור עשו את המקסימום, אבל גם התרומה שלהם לא עזרה כשההגנה התמוטטה בצורה מדהימה. אצל הפועל זה בא ביחד – ברגע שההגנה לא טובה גם ההתקפה מתחילה לקרטע. זו מכה מוראלית קשה מאוד לקבוצה, שנאבקה במשך חודשים על העלייה האוטומטית לרבע הגמר ויתרון הביתיות (יותר נכון, ההימנעות ממשחק חוץ), ופשוט הרסה הכל ב־20 דקות מחפירות.
בליגת האלופות, הפועל ירושלים יכולה הייתה לעלות לרבע הגמר עם ניצחון – אבל איליאס קאנצוריס לא מוצא פתרון לכושר הלקוי, וההפסד 76:61 לפריסטרי היוונית בבלגרד הוסיף לצרות של הקבוצה הנחלשת, שעדיין תלויה בעצמה (מאזן 2:3) ותעלה בוודאות עם ניצחון חוץ על קרשיאקה במחזור הסיום. ההתקפה הירושלמית הייתה מתחת לכל ביקורת, וספידי סמית' הוביל עם 10 נקודות בלבד!
הפועל חולון, לעומתה, רשמה ניצחון שכולו פספוס. ה־92:93 שלה בחוץ על פרומיתאס יצר שוויון ביניהן במקומות 3־2 (מאזן 2:3), אך ניצחון בהפרש של 10 נקודות ומעלה היה נותן לחולון יתרון ראש בראש על היוונים. כעת, במחזור האחרון חולון תהיה חייבת לנצח את מוליכת הבית מורסיה כדי לעלות לרבע הגמר, ולקוות להפסד של פרומיתאס לא.א.ק אתונה. הדבר המתסכל הוא שחולון החזיקה ביתרון דו־ספרתי לאורך רוב המשחק, אבל בדקות הסיום קרסה ובקושי גירדה את הניצחון. קווין הרווי הוביל את הקבוצה עם 20. (סתיו איפרגן)
"אני מסכים שאנחנו במקום יותר טוב ממה שהיינו לפני חודש, אבל יש לנו עוד הרבה מה לשפר כדי לעמוד במטרות שלנו. אנחנו צריכים לשחק יותר טוב בהרבה מאוד מובנים, כמו להיות יותר עקביים הגנתית".
עודד קטש יודע שמכבי ת"א לא יכולה להירגע אפילו לשנייה. עשרה ניצחונות ברציפות בליגה, כולל האחרון מול הפועל ירושלים, ואיתם שני ניצחונות רצופים ביורוליג לא מבטיחים דבר. אחרי שכבר גברו על שתי קבוצות תחתית, אלבה ברלין וז'לגיריס, הצהובים ממשיכים ברצף משחקים נוח מאוד עד לסיום העונה הסדירה – שישה מחזורים כולל הערב – הכולל משחק אחד בלבד מול יריבה מהצמרת (ברצלונה), כך שהתברגות בשישייה הראשונה המובילה ישירות לפלייאוף היא בהחלט אפשרית. נכון לעכשיו מכבי מדורגת תשיעית במאזן 13:15, בעוד השישית פנרבחצ'ה עם 11:17.
למרות המאזן החלש של הסרבים (19:10), במכבי ת"א, שכבר רגילה לשחק בבלגרד – אם כי באולם אחר – זוכרים היטב את ההפסד 98:92 לשחקנים של האקס יאניס ספרופולוס לפני חודשיים וחצי, ואת העובדה שניצחון החוץ האחרון על הכוכב האדום הגיע ב־2013.