התעשייה האווירית פורסמה את דוחותיה לשנת 2023, מהם עולה כי מדובר בשנה המוצלחת מאז הקמת החברה.
הביקוש העולמי לציוד צבאי שזינק מאז מלחמת אוקראינה והמלחמה ברבעון האחרון של השנה הביאו לתעשייה האווירית צבר הזמנות בסך 18 מיליארד דולר, בהשוואה ל־15.6 מיליארד דולר בשנה קודמת. היקף המכירות גדל ב־7% לכ־5.3 מיליארד דולר – הגבוה ביותר בתולדות החברה. כמו כן נרשם גידול של 49% ברווח הנקי לסכום של כ־318 מיליון דולר – הגבוה מאז ומעולם.
נתח המכירות של החטיבות הצבאיות, בשנת 2023 עלה ב־9.4% ל־4.4 מיליארד דולר. במכירות חטיבת הטילים והחלל נרשם הגידול הגדול ביותר. גידול ניכר נרשם גם במכירות חברת הבת אלתא - יצרנית מכ"מים לכיפת ברזל, החץ וקלע דוד. נתח המכירות לייצוא בשנת 2023 הסתכם בכ־3.8 מיליארד דולר (71%) ולשוק המקומי בכ־1.5 מיליארד דולר (29%).
יו"ר החברה עמיר פרץ: "אני גאה יותר מתמיד לעמוד בראש החברה הביטחונית הממשלתית הישראלית הגדולה ביותר, שבשנת 2023 עמדה באתגרים בלתי צפויים. השינויים הבינלאומיים שהשפיעו על יכולת קיום מהלך עסקים שגרתי באזורים שבהם היציבות התערערה ובנוסף המלחמה בישראל, חייבו אותנו לתעדף את צורכי צה"ל ומערכת הביטחון. החברה עבדה מסביב לשעון כדי לעמוד בדרישות המבצעיות של צה"ל, לאספקת כלל החימושים הנדרשים. מערכות חדשות שהיו בשלב סיום הפיתוח, נכנסו לפעילות מבצעית".
לדברי פרץ, "השנה קיבלנו החלטה להגדיל את ההשקעה בפריפריה ולכן אנו מקדמים פרויקטים של מרכזי חדשנות בדימונה ובאילת, ובוחנים מרכז נוסף בצפון. כדי לתרום לחיזוק הנגב ויישובי העוטף החלטנו על הגדלת ההשקעה במפעל היבשה בבאר־שבע וכן על הקמת מפעל באופקים, כחלק מחיזוק מקורות הפרנסה ויצירת מקומות עבודה שיעודדו את תושבי הפריפריה, לרבות בעוטף, לשוב למקום מגוריהם".
הרבעון הרביעי שבר שיאים: הרווח הנקי הסתכם ב־79 מיליון דולר בהשוואה ל־11 מיליון דולר ברבעון מקביל. המכירות ברבעון הסתכמו ב־1,454 מיליארד דולר לעומת 1.372 מיליארד דולר - גידול של 6%. מהתעשייה האווירית נמסר כי בהיבט המכירות, מדובר ברבעון הטוב ביותר אי פעם בתולדות החברה.