הכדורגל הישראלי עבר כבר מזמן את העידן של ההפסדים בכבוד, ובכל זאת ההדחה של מכבי חיפה מהקונפרנס־ליג הגיעה אחרי פייט מכובד שנתנה לפיורנטינה. השער שספגה בדקה האחרונה של המשחק הקודם (4:3) בשמינית הגמר הוציא לה קצת את הרוח מהמפרשים, ואתמול היא סיימה ב־1:1. לא תוצאה שהספיקה לה אפילו להארכה, אבל הוסיפה ניקוד לישראל בדירוג אופ"א.
הבריחה של מכבי ת"א בליגה הפכה את המשחק ביום ראשון נגד הפועל ת"א לקריטי עבור הירוקים, כך שמסאי דגו שמר כוחות ופתח בלי ענאן חלאילי וגדי קינדה, שני הסטארים שלו בתקופה האחרונה שגם כבשו במשחק הראשון נגד פיורנטינה. ובכל זאת, מכבי חיפה עשתה אתמול בסך הכל עבודה לא רעה. היא סגרה כמו שצריך את ההתקפה האיטלקית ונכנעה רק פעם אחת בדקה ה־59 לנגיחה של הצ'כי אנטונין בראק.
דגו הגיב בחילוף משולש, שהכניס קצת חיים בהתקפה של מכבי חיפה, ובדקה ה־88 חלאילי השווה בבעיטה מתוך הרחבה אחרי אסיסט יפה של שון גולדברג. מעט מדי ומאוחר מדי, אבל הירוקים לפחות מסיימים את המסע האירופי הארוך והמתיש שלהם בטעם טוב.
מכבי חיפה: כיוף, פיינגולד, סק (72 קנדיל), גולדברג, שימיץ', קורנו (63 סייף), סונדגרן, מוחמד (72 נאור), רפאלוב (63 קינדה), פודגוראנו, פיירו (63 חלאילי).

נבחרת: שחר ויוספי בסגל

מאמן הנבחרת אלון חזן פירסם אתמול את הסגל למשחק חצי גמר פלייאוף היורו מול איסלנד (חמישי, 21.45), בתקווה שהרשימה הזו תעלה את ישראל לגמר, ומשם לאליפות אירופה בפעם הראשונה בהיסטוריה. מנור סולומון הפצוע נשאר בחוץ, כמו גם שון וייסמן (זכר לתקרית במשחק מול שווייץ, כשקילל את הצוות המקצועי אחרי שכבש), בעוד שני שחקנים זכו לזימון בכורה: עידו שחר ממכבי ת"א ותומר יוספי מהפועל חיפה.
ככל הנראה תשעה שחקנים בטוחים בהרכב: עומרי גלזר, אלי דסה, מיגל ויטור, שון גולדברג, רוי רביבו, דור פרץ, אוסקר גלוך, ענאן חלאילי וערן זהבי. ההתלבטויות הן בין מוחמד אבו־פאני לנטע לביא ובין דור תורג'מן לליאל עבדה. יתר הסגל: דניאל פרץ, יואב ג'רפי, רז שלמה, אופיר דודזאדה, עופרי ארד, גדי קינדה, רמזי ספורי, גבי קניקובסקי, תאי בריבו. (נדב צנציפר)