1. עשו בושות. מיץ' גולדהאר לקח טיסה פרטית מקנדה לסרביה כדי לחגוג עם הקבוצה שלו נקודת ציון משמעותית: עלייה לרבע גמר הקונפרנס־ליג. גם הבעלים, אחרי ה־1:4 ביוון, היה בטוח שהגומלין יהיה פורמלי בלבד. הוא לא דמיין שזה ייגמר ברגע השפל של הפרויקט שלו, תבוסה 6:1 וקריסה טוטאלית. אפשר להניח שגולדהאר חש לא רק אכזבה, אלא גם בושה. אגב, על הדרך גם פנטזיית שתי נציגות בליגת האלופות התנפצה לרסיסים.
2. קריסה מנטלית. עוד לפני שחידת האליפות תיפתר, במכבי ת"א כבר הוחלט לממש את החוזה של רובי קין לקראת העונה הבאה ונראה שזה תלוי בו, אבל אין ספק שהכתם בסרביה טורף את הקלפים ומכניס את ברק בכר חזק לתמונה. קין קיבל לא מעט מחמאות, אבל ברגע האמת הוא פישל בענק. הוכח שלחוסר ניסיון יש מחיר במעמדים האלה: מאמן מנוסה היה דואג להכין את השחקנים שלו מנטלית למצב שבו היריבה תפתח חזק ותבקיע שער מוקדם. הטירוף של שחקני אולימפיאקוס תפס אותו עם המכנסיים למטה, וגם הקפטן ערן זהבי, שכבר ראה מהפך או שניים בקריירה הארוכה שלו, הודה: "המעטנו בערכה של אולימפיאקוס ולרוע המזל שילמנו על זה".
1 צפייה בגלריה
yk13843259
yk13843259
(שחקני אולימפיאקוס צחקו אחרונים | צילום: אי-פי-איי, ANDREJ CUKIC)
3. גול עצמי. כדי להבין את הסיפור צריך לקרוא את הדיווחים בתקשורת היוונית, שם נכתב כי "שחקני מכבי ת"א כבר ערכו מסיבת עלייה", דבר שפורש על ידי אולימפיאקוס כהתרסה ושחצנות, שרק תידלקו אותם. קין, שקיווה שעלייה לרבע הגמר תסדר לו הצעה אטרקטיבית לקראת העונה הבאה, נראה המום בסיום. אחרי שהתעשת נכנס לחדר ההלבשה של היוונים, ואמר להם: "הייתם ראויים לעלות, הוכחתם שאתם הקבוצה הטובה יותר".
המאמן האירי היה חייב למנוע את העיסוק של הקבוצה בזהות היריבה הבאה, במענקים על העלייה לשלב הבא ובכל מה שלא קשור למשימה שאותה צריך להשלים. את הכסף הוא כבר לא יספור במדרגות.
4. צהובה עם חורים. כבר מהדקה הראשונה אפשר היה לזהות שההגנה של מכבי ת"א בפאניקה. דניאל פודנסה חגג על עידו שחר שפתח כמגן ימני, וקין טעה כשלא הגיב מהר. גם רוי רביבו ועידן נחמיאס לא עמדו בקצב של היוונים, ושוב הוכח שהשוער רועי משפתי לא מספיק איכותי עבור הרמות האלה.
5. כוכבית גדולה. במכבי ת"א ניסו לשווק את המסע האירופי במפעל השלישי בחשיבותו כאחד הקמפיינים המרשימים של קבוצה ישראלית, אבל מלבד ה־1:4 הגדול באתונה ואולי גם ה־1:3 על הרכב משני של גנט, הם לא רשמו הישג יוצא דופן. עם כל הכבוד לפטרוקוב האזרית, צליה הסלובנית, לרנקה הקפריסאית, זוריה האוקראינית ובריידבליק האיסלנדית, כן?
6. דאגה בנבחרת. "באנו לעשות היסטוריה ועשינו היסטוריה הפוכה", אמר זהבי, שלמעט הפנדל שכבש הציג יכולת חלשה. במכבי ציפו מהכוכב לקחת אחריות ומנהיגות, אבל הסקורר קפא בדיוק כמו החברים שלו. אגב, כשליש מסגל הנבחרת מורכב מהשחקנים שפישלו ביום חמישי, עיתוי בעייתי ומדאיג לקראת חצי גמר פלייאוף היורו נגד איסלנד. אם הם לא עמדו בקצב מול אולימפיאקוס, איך הם יתמודדו מול הקשיחות והפיזיות של האיסלנדים?
7. מבחן החזרה. מעניין גם יהיה לראות איך תשפיע המכה על המשך מאבק האליפות. שוב הוכח עד כמה מכבי תלויה בפליסיו מילסון, שנפצע בתחילת המשחק והשאיר את קין עם עדר ללא רועה. האנגולי ערך אימון מלא והוא אמור לשחק הערב (20.00) בבלומפילד נגד הפועל חיפה. מלבד מילסון, מכבי נכשלה עם הזרים, מהשוער אורלנדו מוסקרה והקשר קיקו בונדוסו, דרך דריק לוקאסן, ועד הנרי אדו - חומר למחשבה לקראת העונה הבאה.