1 משמים אבל היסטורי

זה היה כדורגל חלש, משעמם ונטול שערים, אבל בסיומן של 90 הדקות נקבעה היסטוריה: לראשונה בתולדות ליגת העל יהיו לחברה הערבית שתי נציגות בפלייאוף העליון: בני־ריינה ובני־סכנין שנפגשו אתמול באצטדיון דוחא.
2 צפייה בגלריה
yk13843503
yk13843503
(צילום: יאיר שגיא)
ריינה של שרון מימר הבטיחה את מקומה בין שש הראשונות כבר בשבוע שעבר, בעוד סכנין של סלובודן דראפיץ' הייתה זקוקה לנקודה במשחק הבית שנעל את העונה הסדירה, כדי להשלים את ההיסטוריה. זה בדיוק מה שקרה. מבלי לבעוט פעם אחת למסגרת הצליחה הקבוצה של דראפיץ' לעמוד במשימה, סיימה בתיקו מאופס, לא לפני שעבדאללה חליחל הורחק בתוספת הזמן אחרי עבירה חריפה על נאאל חוטבא.
גם המשחק המשמים אתמול לא יטשטש את ההישג היפה של ריינה וסכנין, שתי קבוצות עם תקציבים צנועים, שחוו העונה לא מעט רגעים קשים, פציעות של שחקנים מרכזיים וסגלים דלילים, אבל הצליחו להתעלות ולהגיע למועדון שש הגדולות של הכדורגל הישראלי. (שמעון אלבז)

2 חזר הברק לעיניים

תגידו מזל טוב לברק יצחקי. במשחקו הרביעי כמאמן בית"ר ירושלים יש לו סוף־סוף ניצחון ושער זכות. ולא רק שער אחד, אלא שלושה ב־0:3 על מכבי פ"ת. זה היה גם הניצחון הראשון של בית"ר אחרי שבעה מחזורים, והקבוצה מגיעה לפלייאוף התחתון אחרי שהכניסה לריאות מנת חמצן חשובה. המינוי של יצחקי, שחקן עבר מפואר במועדון, הכניס הרבה אופטימיות למערכת והקבוצה נראתה טוב גם במשחקים בהם הפסידה. אתמול היכולת המשופרת באה לידי ביטוי גם בנקודות.
2 צפייה בגלריה
yk13843502
yk13843502
צילום: עוז מועלם
פ"ת הגיעה למשחק עם סיכוי להשתחל ברגע האחרון לפלייאוף העליון, אבל היא גם הייתה זקוקה לניצחון של בני־ריינה בסכנין. התקוות של רן קוז׳וך ושחקניו נגוזו כבר אחרי 15 דקות בלבד, כשעדי יונה חטף כדור ממוחמד הינדי ומסר למיירון ג'ורג', שכבש את שערו החמישי העונה.
במחצית השנייה האורחים השתלטו על המגרש, אבל לא הצליחו לכבוש עד לדקה ה־61 - וזה היה שער עם ניחוח היסטורי, הראשון של דור מיכה במדי בית"ר, ששבר בצורת אישית מאז דצמבר 2022. החילופים של קוז'וך העירו מעט את מכבי פ"ת, אבל היא עדיין לא הזכירה את הקבוצה האטרקטיבית מהמחזורים האחרונים. שלוש דקות לסיום ננעץ המסמר האחרון עם שער שני של מיכה, בעזרתו של בן שהר שהסיט את הכדור פנימה. (לירן ביטון)

3 איזה גול, איזה גול!

הפועל באר־שבע לא מוותרת כל כך מהר על המקום השלישי. ה־0:1 הביתי על מ.ס אשדוד החזיר אותה אליו, והיא תאבד אותו עם סיום העונה הסדירה רק אם הפועל חיפה תנצח הערב את מכבי ת"א בבלומפילד.
במחזור הקודם באר־שבע הפסידה להפועל חיפה משער של תומר יוספי, שגדל אצלה, ואתמול תוצר אחר ממחלקת הנוער שלה הביא לה את הנקודות. מדובר באמיר גנאח, שברגע של הברקה, בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, כבש בבעיטה נהדרת מחוץ לרחבה את השער היחיד במשחק. גנאח, שעדיין יכול לשחק בקבוצת הנוער, לא מוערך מספיק על התפוקה הגבוהה שלו, שכוללת שלושה שערים וחמישה בישולים. למרות זאת, זה היה המשחק השני בלבד העונה שבו הוא משלים 90 דקות.
בצד השני, אשדוד אומנם באה לשחק כדורגל ולא להסתגר, אבל זה לא סייע לה להגיע למצבי כיבוש טובים, גם לא במחצית הראשונה שבה הייתה עדיפה מהמארחת. זה היה משחקה החמישי ברציפות ללא ניצחון, והקבוצה של אלי לוי ממשיכה להיות בצד הלא נכון של הקו האדום.
בשורה משמעותית הגיעה מכיוונו של מיגל ויטור, שחזר לשחק אחרי שלושה שבועות, ואלה חדשות טובות לאלון חזן לקראת משחק הנבחרת נגד איסלנד ביום חמישי. (שי מוגילבסקי)

4 כוכבי החלון בשיגעון

את תיק העבודות של חיים סילבס בחדרה מאז המחזור ה־20, שבו הפסיד לבני־ריינה, הוא כנראה יתייק במגירה שנושאת את המדבקה "ככה נשארים ליגה". מאז הקבוצה שלו רשמה הפסד בודד (למכבי חיפה), תוצאת תיקו וארבעה ניצחונות. את הרביעי (1:3) הוא השיג אתמול מול מכבי נתניה, כשלמעשה חדרה סגרה סיפור כבר אחרי 40 דקות אז עלתה ל־0:3 מול המארחת האומללה. נתניה הספיקה לצמצם במחצית השנייה, אבל לא באמת סיכנה את שלוש הנקודות הנוספות שאסף סילבס, מה שהעלה את קבוצתו למקום העשירי, מרחק שש נקודות מהקו האדום.
זוכרים את הימים בהם חדרה לא הייתה מסוגלת לתת גול שלא מרגלי אלעד מדמון? מאז ינואר זה השתנה. גיבורי הניצחון אתמול הם גם הברקות חלון ההעברות האחרון: ג'יימס אדניי עם צמד וגודסוויי דוניו עם שער ושני בישולים, התעללו פעם אחר פעם בהגנת נתניה והוכיחו שאפשר לפגוע ברכש בינואר. נראה שהסיבוב החוזר שלהם בליגה הישראלית עושה להם טוב.
ומכבי נתניה? איגור זלאטנוביץ' צימצם ל־3:1, אבל נראה שהניצחון בשבוע שעבר על אשדוד קצת בילבל את החבורה בצהוב. עדיין יש לה את אחת ההגנות הגרועות בליגה וכל עוד גיא צרפתי לא יידע איך להעמיד את שחקניו מול התקפות מעבר, עומר ניראון ימשיך להוציא מהרשת כדורים בקצב מדאיג.

5 במגמת ירידה

הפועל פ"ת צברה לאחרונה כמה טייטלים, אבל לצערה אף אחד מהם לא מחמיא: קבוצת ההתקפה הגרועה בליגה וקבוצת החוץ החלשה ביותר. אתמול היא הוסיפה לעצמה תואר של פראיירית אחרי שהפסידה 3:2 להפועל ירושלים בטדי במשחק שבו חזרה פעמיים מפיגור והחמיצה פנדל בשנייה האחרונה, ועכשיו היא מקווה שההגדרה הבאה שלה לא תהיה היורדת הראשונה ללאומית.
פ"ת סופרת כבר עשרה משחקים ברציפות ללא ניצחון, מחצית מהם תחת בני לם, שגם הוא לא מצליח להקפיץ את הקבוצה קדימה. המאמן אולי יגיד שיש שיפור ביכולת, אבל כשזה לא מלווה בצבירת נקודות אין לכך שום משמעות. הפועל ירושלים, מנגד, הגיעה למשחק רגועה. היא איבדה סיכוי להגיע לפלייאוף העליון וחסרות לה כמה נקודות בודדות כדי להבטיח הישארות מוקדמת.
המיקס הזה הוליד משחק מטורף עם חמישה שערים ועוד שני פנדלים שהוחמצו. לקראת סיומה של מחצית ראשונה חלשה, כארם זועבי ניצל טעות של שוער פ"ת רז כרמי כדי להבקיע את השער הראשון במשחק - ונתן את אות הפתיחה למחצית שנייה סוערת ודרמטית. פורצ'ן באסי (57) השווה מבישול נהדר של המחליף רז שטיין, אבל זה החזיק מעמד שתי דקות בדיוק עד שילה דוין החזיר את היתרון לירושלים. הקצב התגבר, אופק ביטון (68) החמיץ פנדל למארחים ושש דקות לאחר מכן שטיין איזן שוב. זה לא נגמר. אור רויזמן (77) קבע 2:3 לירושלים ובדקה ה־98 שטיין שלח פנדל למשקוף ואת בני לם לתפוס את הראש.