הפועל ירושלים והפועל ת"א סבלו בשבוע שעבר באירופה, כשאחת הסתבכה כאשר הפסידה במשחק בו ניצחון היה מבטיח עלייה לרבע גמר ליגת האלופות, והשנייה איבדה יתרון גדול והודחה מהיורוקאפ בערב כואב. אמש הן הלכו ראש בראש בארנה במשחק בו אסור להפסיד כדי להימנע משקיעה, ובסיומו התברר מי נמצאת בצרות קשות יותר. האורחת מת"א התפוצצה במחצית השנייה, והביסה 64:91 את ירושלים שעוברת משבר לכל דבר.
בעוד דני פרנקו היה נחוש להוכיח שהפועל ת"א עברה קריסה חד־פעמית, איליאס קאנצוריס לא מצליח להוציא את ירושלים מהבוץ. הבעיה העיקרית של הקבוצה היא שהישראלים הבכירים, שאמורים לעשות את ההבדל בליגה, משחקים גרוע כבר זמן רב. דאסטי הנאס, הרכש החדש שנראה כמו הברקה של הפועל ת"א, הוביל אותה עם 23 נקודות, לצד 21 של בר טימור. זאק הנקינס קלע 14 לירושלים החבוטה.
1 צפייה בגלריה
yk13843760
yk13843760
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בחמישי בערב מכבי ת"א עוד גירדה ניצחון קשה בבלגרד על הכוכב האדום. אמש היא כבר חזרה להיכל למשחק מול הפועל עפולה – ושני המפגשים היו די דומים ברגעים הראשונים. הצהובים שוב פתחו רע, ועפולה התחילה את המשחק עם 2:19. רק כשהיא במינוס גדול המארחת התאפסה ושינתה את המומנטום, בדרך לניצחון 11 ברציפות בליגה, 78:95. ג'ון דיברתולומאו היה האיש המרכזי וצלף 20 (כולל 5 מ־5 משלוש) עם החטאה אחת בלבד. מרסלוס ארלינגטון קלע 19 לעפולה.
בשישי בצהריים, נס־ציונה התעוררה אחרי שמונה הפסדים רצופים עם ניצחון 63:67 באילת. במשחק בו שתי ההתקפות נראו רע, ג'רום מיינסי תפס פיקוד עם 19. ג'רמי סנגלין החזיר ב־17.
שחייה פראלימפית. עמי דדאון זכה בשתי מדליות זהב בתחרות באיטליה במסגרת הסבב העולמי, במשחים ל־150 מטר מעורב ו־50 מטר חזה. בטקס חלוקת המדליות התעטף דדאון בדגל ישראל וענד את הסיכה הצהובה למען החטופים. (אברהם תשובה)
כדוריד. ישראל הפסידה 26:25 בסלובקיה בסיבוב השני של מוקדמות אליפות העולם, וצריכה לנצח היום (15.00) בהפרש שני שערים באותו אולם כדי לעלות למפגש עם פולין בסיבוב השלישי, ממנו תעלה אחת מהן לטורניר.
כדורעף. הערב בגמרי הגביע בחדרה, נשים (18.30): אשדוד – חיפה. גברים (21.00): מטה־אשר/עכו – מכבי ת"א. (ספי פסטרנק)